نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر پلاگین-هایبرید معرفی شد

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین-هایبرید (بنزینی-برقی) ۲۰۲۳ را در کنار استایلی مدرن‌تر و امکانات بیشتر، با نسل جدید پیشرانه های هایبرید به بازار می‌فرستد.

پنجشنبه - ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر پلاگین-هایبرید

اواخر زمستان سال گذشته بود که میتسوبیشی نسل جدید اوتلندر را با تناسبات و ژستی دگرگون شده نسبت به نسل قبل، برپایه نیسان اکستریل جدید معرفی کرد و حال، به فاصله تقریبا یک سال، آماده عرضه مدل پلاگین-هایبرید نسل جدید اوتلندر است.

از نظر ظاهری، تفاوتی بین مدل استاندارد و مدل پلاگین-هایبرید نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر وجود ندارد. در واقع تنها تفاوت های ظاهری، داشتن یک محفظه جداگانه برای شارژ باتری ها و همچنین نشان های PHEV بر روی بدنه مدل پلاگین است. همین مورد در فضای داخلی هم صدق می‌کند چراکه غیر از به‌روز رسانی هایی در پشت‌آمپر دیجیتال برای ارائه اطلاعات در مورد وضعیت باتری و قوای محرکه، کابین میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هایبرید تفاوتی با مدل استاندارد این خودرو ندارد. البته در مقایسه با نسل قبل، همچون طراحی ظاهری، فضای کابین نیز کاملا دگرگون شده و از متریال باکیفیت‌تری در ساخت آن استفاده شده. نکته دیگری که فضای داخلی میتسوبیشی اوتلندر پلاگین-هایبرید را از مدل پلاگین-هایبرید نسل قبل متمایز می‌سازد، پیکربندی سه‌ردیف سرنشین آن است.

میتسوبیشی هنوز اطلاعاتی از پیشرانه ارائه نکرده اما می‌گوید نسل جدید اوتلندر پلاگین هایبرید هم قدرتمند تر از نسل قبل است و هم از باتری هایی با ظرفیت بالاتر برای افزایش بُرد پیمایش و توان عملکردی در آن استفاده شده. چنانچه پیشرانه به کار رفته در میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هایبرید مشترک با نسل جدید نیسان روگ/اکستریل باشد، شاهد یک پیکربندی متشکل از موتور بنزینی به همراه دو موتور برقی (یکی بر روی محور جلو و دیگری بر روی محوز عقب) خواهیم بود که در ساخته نیسان، امکان پیمایش مسافتی بالغ بر ۸۷ کیلومتر بصورت تمام‌الکتریکی را به خودرو می‌دهد. این مهم به لطف نسل جدید سیستم های هایبرید نیسان و استفاده از پکیج باتری های ۲۰ کیلووات-ساعت امکان‌پذیر شده است.

به واسطه بهره‌مندی از دو موتور برقی، میتسوبیشی از کنترل انحراف (AYC) جدیدی در سیستم چهار چرخ محرک 2023 Outlander PHEV استفاده کرده که قابلیت توزیع متغیر گشتاور بین محور های جلو و عقب را دارد. این سیستم همچنین قابلیت اعمال نیروی ترمز بر روی چرخ ها بصورت جداگانه را دارد که باعث می‌شود توزیع متغیر گشتاور بین چرخ های هر محور نیز به قابلیت های 2023 Mitsubishi Outlander PHEV اضافه شود. امکان بوست لحظه ای قدرت موتور برقی تعبیه شده بر روی محور جلو برای مواقعی که نیاز به شتاب‌گیری آنی باشد، در کنار هفت حالت رانندگی برای شرایط مختلف محیطی و قابلیت رانندگی با یک پدال نیز از دیگر مشخصه های فنی نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر پلاگین-هایبرید هستند.

میتسوبیشی قرار است تا پایان ۲۰۲۱ نسل جدید اوتلندر پلاگین-هایبرید را در ژاپن عرضه کند اما بازار های بین المللی نظیر ایالات متحده آمریکا باید تا اواسط ۲۰۲۲ منتظر عرضه این شاسی بلند بنزینی-برقی بمانند. در ادامه می‌توانید گالری تصاویر میتسوبیشی اوتلندر پلاگین-هایبرید ۲۰۲۳ را مشاهده فرمایید. در انتها نیز پیشنهاد می‌کنیم جهت آگاهی از تازه های دنیا خودرو حتما اینستاگرام فارسی‌کار را دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟