شاسی بلند Haval با چه ویژگی‌هایی در منطقه عرضه می‌شود؟

هاوال H6، بازمانده بزرگ از بازار خودرو ایران

هاوال H6، خودرویی که زمانی قرار بود توسط بهمن‌موتور در ایران تولید و عرضه شود، در کشورهای منطقه با شرایط اغواکننده‌ای قابل خریداری است.

پنجشنبه - ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۷
هاوال H6، بازمانده بزرگ از بازار خودرو ایران - Haval

هاوال H6 یکی از بیشمار نام‌هایی بود که در خوش‌خوشان صنعت خودرو کشور، قرار بود در ایران تولید و عرضه شود. اما زمزمه تحریم‌ها که آمد، خودروسازان معروف، چینی و غیرچینی، یکی پس از دیگری جمع کردند و از ایران رفتند. هاوال هم که تازه با H2 و H9 (البته در تیراژ محدود) به ایران بازگشته بود، در جمع همین خودروسازانی بود که عطای بازار ایران را به لغایش بخشیدند و رفتند. و اینطور شد که هاوال H6 غیر از چند نمونه محدودی که برای تست به ایران راه یافته بودند، به ایران نیامده، بلیطش برگشت خورد.

امروز هاوال H6 در چین نسل عوض کرده و چهره و ژستی متفاوت از آنچه که قرار بود در بازار ایران عرضه شود به خود گرفته. اما نمونه‌هایی که در قالب 2021 Haval H6 در کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می‌شوند و در تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، مشابه همان چیزی است که قرار بود در ایران نیز عرضه شود. این خودرو که سال‌هاست پرفروش‌ترین خودرو شاسی‌بلند بازار بزرگ چین لقب می‌گیرد، با شرایط اغواکننده‌ای در کشورهای منطقه عرضه می‌شود.

هاوال H6، بازمانده بزرگ از بازار خودرو ایران - Haval

برای مثال، آنچه که در تصاویر می‌بینید، با امکانات استانداردی نظیر هشدار نقاط کور راننده، سیستم دید ۳۶۰ درجه از اطراف، ورود و استارت بدون کلید، چراغ‌های LED اتوماتیک با چراغ خوشامدگویی و بدرقه، کروزکنترل، پوشش چرم صندلی‌ها، رینگ‌های ۱۹ اینچ، موتور ۲.۰ لیتری توربو ۴ سیلندر با سیستم استاپ/استارت هوشمند، مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی، رابط کاربری اندروید و iOS و اتصال USB و بلوتوث، حالت‌های متغیر برای رانندگی، اتوهُلد، ترمز پارک الکترونیک، تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه‌ای با دریچه‌های مجزا برای سرنشینان عقب، دوربین دنده عقب، بازشو برقی درب صندوق بار بدون دخالت دست و …، برچسب قیمت ۷۸.۵۰۰ ریالی در عربستان دارد.

یعنی حتی با احتساب نرخ این روزها بسیار گران ریال در بازار آزاد ارز کشورمان (نزدیک به ۷.۴۰۰ تومان) هم قیمت تمام‌شده این خودرو برای عربستانی‌ها به ۵۱۰ میلیون تومان نمی‌رسد! این در حالی است که امروز کراس‌اوورهای کوچک و ارزان‌قیمت چینی در بازار بی‌صاحب کشورمان قیمتی فراتر از ۶۰۰ میلیون تومان دارند.

هاوال H6، بازمانده بزرگ از بازار خودرو ایران - Haval
5 از 1 رای

نظر شما چیست؟