خودرویی که ما بنام امویام ایکس۵۵ پرو میشناسیم و طی یک سال گذشته، در سطح جهانی، دردسر های فراوان داشته را چری | Chery تا به امروز با نام Tiggo 5X در چین عرضه میکرد. بهتازگی نیز فیسلیفت این خودرو با نام تیگو۴ برای بازارهای جهانی معرفی شده. اما در چین، به نظر میآید چری از خیر عرضه آن گذشته و تصمیم گرفته خودرویی جدید را جایگزین آن کند.
در واقع اینطور اعلام شده، چری از هفته آینده قرار است عرضه Tiggo 5X جدید بازار چین را بصورت رسمی آغاز کند و آنچه که مشاهده میکنید، Chery Tiggo 5X جدید بازار چین است. و درست حدس زدید، فیسلیفت جدید اومودا C5 که در بازار کشورمان بنام فونیکس FX میشناسیم، از این پس تحت عنوان Chery Tiggo 5X در چین عرضه خواهد شد.
همانطور که اشاره شد، Tiggo 5X در اصل همان فیسلیفت اومودا C5 یا فونیکس FX خودمان است.
در این فیسلیفت، طراحی جلوپنجره و سپر جلو کاملا تغییر کرده و بیشتر به Tiggo 3X جدید یا همان X33 Cross بازار کشورمان نزدیک شده. در نمای جانبی و عقب اما تغییری در مقایسه با اومودا C5 شاهد نیستیم.
در فضای داخلی نیز به همین ترتیب، طرح کاملا تازه برای مجموعه داشبورد، کنسول میانی و رودری ها را در مقایسه با اومودا C5 و یا همان فونیکس FX بازار کشورمان در چری تیگو ۵ ایکس جدید میبینیم که روی هم رفته حس و حال مدرنتر و جذابتری به این فضا بخشیدهاند.
ورود و استارت بدون کلید، صندلیهای برقی جلو، سانروف برقی، نمایشگرهای یکپارچه شده در یک قاب ۲۰.۵ اینچ متکی بر فناوری کابین هوشمند Lion 5.0 AI و تهویه اتوماتیک با کنترل دو نقطهای از امکانات رفاهی Chery Tiggo 5X هستند.
البته لیست امکانات رفاهی به همین جا ختم نمیشود و برای مجهزترین تیپ، موارد دیگری نظیر آینههای جانبی دارای گرمکن، مودلایتینگ قابل تنظیم فضای داخلی، سیستم سرمایش و گرمایش صندلیهای جلو، تشخیص و اجرای فرامین صوتی و پوشش چرم فضای داخلی در لیست امکانات رفاهی Chery Tiggo 5X دیده میشوند.
در بخش ایمنی نیز این خودرو در کنار بهرهمندی از بدنه و اتاقی که تا ۸۰ درصد از فولاد فوق مستحکم ساخته شده، در مجهزترین تیپ دارای امکاناتی نظیر شش ایربگ، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروزکنترل هوشمند، ترمز پارک برقی، اتوهلد، هشدار نقاط کور، هشدار انحراف از مسیر، همیار حفظ خودرو در بین خطوط و سیستم دید ۵۴۰ درجه از اطراف و زیر خودرو است.
البته لازم به ذکر است با تمامی این تغییرات بنیادین، محرک چری تیگو ۵ ایکس در مدل ۲۰۲۵ نیز همان ترکیب موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ متصل به گیربکس CVT است که پیشتر در این خودرو ارائه میشد.
نظر شما چیست؟