پژو هم بر پایه ۲۰۶ و هم بر پایه ۲۰۷، یک اتاق جذاب بنام کوپه-کبریوله یا همان CC ارائه کرده بود که آلترناتیو جوانپسند تری در برابر نمونه های هاچبک یا استیشن این خودرو ها بود اما با تغییر نسل کُد ۲ محبوب پژو به ۲۰۸، این سنت تداوم نداشت و هرگز شاهد عرضه 208CC نبودیم.
البته به تازگی تصاویری از یک پروتوتایپ یا نمونه پیشتولید منتشر شده که نشان میدهد پژو حداقل در فاز ابتدایی توسعه نسل اول ۲۰۸، قصد تولید مدل کانورتیبل این خودرو را نیز داشته، آن هم نه با سقف فلزی، بلکه با سقف پارچهای تاشو! دلیل استفاده از مکانیزم سقف پارچه ای تاشو به جای سقف فلزی تاشو نیز این بوده که هم هزینه های تولید، پایین بیاید و هم فضا برای سرنشینان عقب، بیشتر شود.
این پروژه سال ۲۰۰۷ آغاز شده بود یعنی ۵ سال قبل از این که پژو از ۲۰۸ رونمایی کند. اما به سرانجام مشخصی نرسید چراکه هزینه های تولید، بسیار بالا بود، مخصوصا در برابر خودروهای همرده کانورتیبل نظیر DS3 Cabrio. بد نیست بدانید در آن زمان برآورد شده بود تکمیل فرآیند توسعه و به تولید رساندن پژو ۲۰۸ کبریوله نیازمند یک سرمایهگذاری ۲۰۰ میلیون یورویی بود. این در حالی است که تولید DS3 Cabrio تنها ۵۰ میلیون یورو سرمایهگذاری نیاز داشت.
همین ها باعث شد تا پروژه پژو ۲۰۸ کبریوله، عقیم بماند و به سرانجام نرسد.
نظر شما چیست؟