چری با سه برند به اروپا می‌رود

چری تصمیم دارد تا پایان ۲۰۲۳ با سه برند اومودا، جایکو و اکسلانتیکس به اراوپا برود؛ آغاز حضور چری در اروپا با اومودا۵ (فونیکس FX) خواهد بود.

سه شنبه - ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
خودرو چری اومودا ۵ یا همان فونیکس FX که قرار است در اروپا عرضه شود - Chery Omoda 5 SUV For European Markets

خودروسازی چری که در بازار کشورمان، با مدیران‌خودرو حضوری گسترده و چشمگیر دارد، تصمیم به حضور در بازار خودرو اروپا گرفته و قرار است تا پایان ۲۰۲۳ با سه برند اومودا، جایکو و اکسلانتیکس به اراوپا برود. اومودا۵ که در بازار کشورمان، با نام فونیکس FX شناخته می‎شود، تا پایان امسال در اسپانیا لانچ خواهد شد و شنیده‌ها، حاکی از آن هستند  که این کراس‌اوور اقتصادی و جذاب، قرار است از اسفند ماه امسال در بریتانیا و از اوایل سال آینده در آلمان عرضه شود تا به‌نوعی، پاگُشای حضور خودروسازی چری در بازارهای اروپایی باشد. چری برای این پاگُشای مُهم و سرنوشت‌ساز، هم روی مدل بنزینی اومودا۵ حساب کرده، و هم روی مدل‌های پلاگین-هایبرید و تمام-الکتریکی آن.

خودرو چری اومودا ۵ یا همان فونیکس FX که قرار است در اروپا عرضه شود - Chery Omoda 5 SUV For European Markets

برای مثال، اومودا۵ در بریتانیا با هر سه پیشرانه مذکور، عرضه خواهد شد. مدل تمام-الکتریکی این خودرو، با ۱۹۸ اسب‌بخار قدرت، بُرد پیمایش ۴۵۰ کیلومتری با هر بار شارژ کامل باتری‌های ۶۴ کیلووت‌ساعت خود دارد که عدد معقول و کارآمدی برای استفاده‌های روزمره به حساب می‌آید.

در اسپانیا، مدل بنزینی چری اومودا ۵ عرضه خواهد شد اما برای بازار آلمان، مدل پلاگین-هایبرید که قیمت ۳۰ هزار یورویی خواهد داشت، در نظر گرفته شده است. به گزارش رویترز، چری قرار است برندهای اومودا و جایکو خود را در تمامی بازارهای بزرگ و تاثیرگذار اروپایی، عرضه کند. یوخن توتیگ که مدیر اجرایی بخش اروپای چری است می‌گوید اومودا۵ با قیمتی رقابتی عرضه خواهد شد. و این وجود، به سطح خوبی از امکانات ایمنی و رفاهی نظیر دو نمایشگر به هم چسبیده ۱۰.۲۵ اینچ با رابط کاربری اندروید و iOS، صندلی‌های برقی جلو با سرمایش و گرمایش، کروزکنترل تطبیقی و … بصورت استاندارد مجهز خواهد بود.

سدان تمام-الکتریکی چری اکسید E03 برای بازارهای اروپایی - Chery Exeed E03 Electric Sedan For European Markets

برند اکسلانتیکس که قرار است از اوایل ۲۰۲۵ به بازارهای اروپایی راه یابد، خودروهای تمام-الکتریکی چری را شامل می‌شود از جمله سدان E03 و کراس‌اوور E0Y که اوایل امسال تحت برند اکسید رونمایی شدند. باید دید این خودروهای خودروهای تمام-الکتریکی و مدرن چری که نه فقط از نظر تکنولوژی پیشرانه، بلکه از نظر سطح تجهیزات و همچنین، طراحی ظاهری نیز متمایز از خودروهای عادی این خودروساز چینی هستند، چگونه در بازار رقابتی خودروهای الکتریکی اروپا به رقابت خواهند پرداخت چراکه هدف از عرضه آنها، نه فقط فروش خودرو، بلکه شناساندن چری به عنوان خودروسازی در سطح جهانی است.

کراس‌اوور تمام-الکتریکی چری اکسید E0Y برای بازارهای اروپایی - Chery Exeed E0Y Electric SUV For European Markets

چری با هدف حضور پرقدرت در بازارهای اروپایی، قصد تاسیس سایت تولیدی در اروپا را نیز دارد البته فعلا جزئیات بیشتر در این مورد، ارائه نشده.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟