ژینگیوئه L، کراساوور میدسایز جیلی که در بازارهای صادراتی این خودروساز چینی، بنام مونجارو نیز شناخته میشود، برای سومین سال عرضه، تغییراتی به خود دیده که البته چندان هم محسوس نیست. و البته حدوده قیمت ۱۵۷هزار و ۷۰۰ تا ۱۶۸هزار و ۷۰۰ یوانی آن برای مدل ۲۰۲۴، حاکی از کاهش قیمت است که البته این کاهش قیمت هم چندان محسوس نیست.
این خودرو که با طول بدنه ۴.۷۷۰ میلیمتر، بر روی دو محور به فاصله ۲.۸۴۵ میلیمتر سوار است، از نظر طراحی ظاهری تغییری به خود ندیده و کماکان شاهد همان چهره ساده و البته، شکیل و پرقدرتی هستیم که اصلیترین مشخصهاش در نمای جلو، طرح جلوپنجره کشیده با باریکه های کرومی به اصطلاح آبشاری است با قالب کُلی و قابی که به نظر، بزرگشده نشان سسپر-مانند جیلی است. در نمای جانبی، کاراکترلاین حجیمی بیشتر جلبنظر میکند که از بالای چراغهای جلو آغاز میشود و در قسمت عقب، خط برآمدهای را ایجاد میکند که بیشتر حس یک بال عقب بر روی باریکه خطی و یکپارچه چراغ های عقب را دارد.
در واقع با این سبک طراحی ساده و شکیل، طراحان جیلی در ژینگیوئه L رویکردی را پیش گرفته اند که در SUV های گروه فولکسواگن هم زیاد دیدهایم؛ مخصوصا در تولیدات اشکودا. در فضای داخلی اما اوضاع، از نظر طراحی کمی متفاوت است.
برای مثال، طرح داشبورد پیچیده اما یکدستی را میبینیم که در آن، یک پانل سیاه براق بسیار جلبنظر میکند. در دل این پانل، هم یک نمایشگر لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی کار شده که در بخش مرکزی داشبورد قرار دارد و هم یک نمایشگر لمسی در منتهیالیه سمت راست آن جانمایی شده که مختص سرنشین کناری جلو است! یک نمایشگر سوم نیز بر روی داشبورد میبینیم که ابعادی مشابه دو نمایشگر دیگر دارد، اما با این تفاوت که لمسی نبوده، نقش صحفه نشانگرهای پشت فرمان را ایفا میکند.
طبیعی است که با این تعدد نمایشگرها، دیگر نیازی به فراوانی دکمه های فیزیکی مرسوم بر روی داشبورد یا کنسول میانی نیست. در واقع غیر از هشت دکمه که همراه با دکمه استارت، به شکل ردیفی شبیه به دکمه های پیانو پایینتر از هواکش های مرکزی سیستم تهویه جانمایی شدهاند، و دکمه های حالت پارک دنده و ترمز پارک، دکمه دیگری روی کنسول میانی و داشبورد وجود ندارد و همین باعث شده طراحی و چیدمان این مجموعه، حس و حال مدرن تری داشته باشد.
در لیست امکانات مدل ۲۰۲۴ شاهد اضافه شدن شارژر وایرلس ۵۰ وات به تمامی مدل ها بصورت استاندارد هستیم و به تیپ اسکایلاین، پوشش ترکیبی از جنس چرم جیر و چرم عادی برای صندلی ها اضافه شده. این خودرو کماکان از همان موتور ۲.۰ لیتری توربو ۲۳۸ اسبی بهره میبرد که ۳۵۰ نیوتنمتر گشتاور بیشینه داشته، متصل به گیربکس هشت سرعته AT ساخت آیسین، صدی ۷.۷ لیتر بنزین میسوزاند. این موتور بصورت استاندارد، محرک محور جلو است اما انتظار میرود در مدل ۲۰۲۴، آپشن AWD نیز به خودرو اضافه شود.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟