نسل جدید Mercedes-AMG GT کوپه با یک ماهیت لوکس‌تر و راحتی-محور معرفی شد

کوپه جدید Mercedes-AMG GT در حالی رونمایی شد که به‌نظر می‌آید کمی از خوی اسپرتی و عملکرد-محور آن به نفع راحتی راننده و سرنشینان، کاسته شده.

شنبه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
The All-New 2024 Mercedes-AMG GT Coupe - نسل جدید مرسدس-آاِم‌گ GT کوپه

مرسدس-آاِم‌گ GT کوپه در نسل جدید تغییراتی در ظاهر و پیشرانه داشته که باعث شده از آن ماهیت عملکرد-محور قبل که ریشه در اولین نسل GT با درب‌های گالوینگ و قبل آن، SLR McLaren داشت، فاصله گرفته و بیشتر بر یک گرندتورینگ بودن تمرکز دارد. بخش‌هایی از طراحی و امکانات آن نیز به رودستر جدید SL-کلاس شبیه شده که همین، نشان از تغییر ماهیت Mercedes-AMG GT Coupe در مدل ۲۰۲۴ دارد.

The All-New 2024 Mercedes-AMG GT Coupe - نسل جدید مرسدس-آاِم‌گ GT کوپه

نسل جدید Mercedes-AMG GT کوپه برپایه یک شاسی فضایی آلومینیومی توسعه یافته که با اجزای فولادی، منیزیم و فیبرکربن استحکام یافته. خودرو در مقایسه با AMG GT Coupe مدل ۲۰۲۳، از هر نظر کمی بزرگتر شده و هم در قسمت جلو، و هم در قسمت عقب، می‌توان اجزای آیرودینامیک فعال در آن دید.

در نسل جدید، دیگر خبری از پیکربندی دیفرانسیل-عقب نیست و برای ارتقاء سواری خودرو در بخش راحتی، یک سیستم AWD متغیر که می‌تواند تا ۵۰درصد از قوای محرکه را به محور جلو توزیع کرده، یا ۱۰۰ درصد آن را در اختیار محور عقب قرار دهد، بصورت استاندارد در AMG GT Coupe جدید عرضه می‌شود.

The All-New 2024 Mercedes-AMG GT Coupe - نسل جدید مرسدس-آاِم‌گ GT کوپه

موتور در نسل جدید، همان ۴.۰ لیتری توئین‌توربو V8 آشنای AMG است. این موتور در مدل GT55 قدرتی معادل ۴۶۹ اسب‌بخار و بیشینه گشتاوری برابر با ۷۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند اما در مدل عملکرد-محور تر GT63، این مقادیر به ترتیب به ۵۷۷ اسب‌بخار و ۸۰۰ نیوتن‌متر ارتقاء می‌یابد.

گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل به این موتور نیز به‌جای این که در قسمت عقب شاسی قرار بگیرد، دقیقا پُشت موتور جانمایی شده. در نتیجه این تغییر، حال موتور نیز روی محور جلو سوار شده، برعکس قبل که کمی عقب‌تر از آن جانمایی شده بود. و این یعنی با وجود تغییر در نسبت توزیع وزن بین محورهای جلو و عقب، که می‌تواند روی قابلیت‌های عملکردی خودرو تاثیر بگذارد، فضای کابین کمی بیشتر شده.

The All-New 2024 Mercedes-AMG GT Coupe - نسل جدید مرسدس-آاِم‌گ GT کوپه

از دیگر ویژگی‌های حرکتی خودرو باید به بهره‌مندی از محور عقب فرمان‌پذیر، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی عقب، سیستم لیفت محور جلو با قابلیت افزایش ارتفاع تا ۲.۵ سانتیمتر و فنربندی نیمه‌فعال با دمپرهای تطبیق‌پذیر اشاره کنیم. خروجی کار، مجموعه‌ای است که با وجود افزایش وزن خودرو، صفر تا صد حدودا ۳ ثانیه به آن می‌دهد.

نسل جدید AMG GT Coupe در فضای داخلی نیز تغییرات چشمگیری به نسبت قبل داشته و به‌خوبی می‌توان تاثیرپذیری از SL-کلاس جدید را در طراحی این فضا دید چراکه طراحی مجموعه داشبورد، رودری ها و کنسول میانی، و حتی غربیلک فرمان و قاب پشت‌آمپرهای Mercedes-AMG GT Coupe جدید با SL-کلاس مو نمی‌زند! صندلی‌ها اما کاملا متفاوت بوده و از نمونه های اسپرت به جای صندلی های راحت SL-کلاس استفاده شده است.

The All-New 2024 Mercedes-AMG GT Coupe - نسل جدید مرسدس-آاِم‌گ GT کوپه

در این محیط، بیشتر از هر چیز، نمایشگر تبلت‌مانند ۱۱.۹ اینچ و نمایشگر دیجیتال نشانگرهای پشت فرمان که گرافیک بسیار جذابی دارد، جلب نظر می‌کنند. اما نباید ترکیب باکیفیت و لوکس چرم و فیبرکربن و فلز که در پرداخت نهایی کابین به‌کار رفته را از قلم انداخت. در ضمن، خودرو بصورت آپشنال با سانروف پانورامیک نیز قابل سفارش خواهد بود که همین، به ماهیت راحتی-محور آن، می‌افزاید.

در کنار اینها، بد نیست بدانید صندلی‌های عقب بصورت آپشنال می‌توانند از نوع تاشو باشند که همین، در کنار بازشو برقی و بدون نیاز به دست درب قسمت بار، نشان می‌دهد مرسدس در نسل جدید AMG GT Coupe به کاربردپذیری خودرو بسیار اهمیت داده است.

The All-New 2024 Mercedes-AMG GT Coupe - نسل جدید مرسدس-آاِم‌گ GT کوپه

با این تغییرات، Mercedes-AMG GT بطور مشخص در نسل جدید، پورشه ۹۱۱ را هدف قرار داده که یک خودروی اسپرت ایده‌آل برای رانندگی های روزمره به حساب می‌آید. قیمت خودرو هنوز اعلام نشده اما انتظار می‌رود کمی بالاتر از SL-کلاس باشد که قیمتش در مدل SL55 از ۱۴۲هزار و ۳۵۰ دلار آغاز می‌شود و در SL63، به ۱۸۴هزار و ۵۰ دلار می‌رسد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟