مرگ یک BMW گوژپُشت؛ تولید سری ۶ گرن‌توریزمو پاییز متوقف می‌شود

تولید سری ۶ گرن‌توریزمو که معروف بوده به ب‌ام‌و گوژپُشت، به دلیل محبوبیت بسیار پایین و آمار ناامید کننده فروش، از پاییز متوقف خواهد شد.

شنبه - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
ب‌ام‌و سری ۶ گرن‌توریزمو - BMW 6 Series Gran Turismo

ب‌ام‌و سری ۶ گرن‌توریزمو که سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد، هرگز خودرو محبوبی برای این برند آلمانی نبوده و بیشتر به عنوان خودروی اجاره‌ای یا تاکسی در فرودگاه های اروپا استفاده می‌شود. برای این که بیشتر این عدم محبوبیت گوژپُشت ب‌ام‌و را درک کنید، بد نیست بدانید ب‌ام‌و سال گذشته میلادی تنها ۵۰۹ دستگاه از آن در آلمان به فروش رسانده. و این در حالی است که خانواده سری ۵ (که مبنای طراحی و تولید سری ۶ جی‌تی بوده)، سال ۲۰۲۲ هر ماه تولید چندهزار دستگاهی داشته. درضمن، امروز که نیمه ۲۰۲۳ را گذرانده‌ایم، گزارش می‌رسد ب‌ام‌و در شش ماهه نخست ۲۰۲۳ تنها ۲۳۷ دستگاه سری ۶ جی‌تی در آلمان به فروش رسانده؛ عددی که این خودرو را به بدفروش‌ترین مدل در بین تولیدات ب‌ام‌و تبدیل می‌کند.

ب‌ام‌و سری ۶ گرن‌توریزمو - BMW 6 Series Gran Turismo

با این تفاسیر، تعجبی ندارد که BMW تصمیم به توقف تولید سری ۶ گرن‌توریزمو گرفته. این اتفاق قرار است از پاییز امسال، عملیاتی شود و این یعنی دیگر شاهد عرضه آن در مدل ۲۰۲۴ نخواهیم بود. محض یادآوری هم که شده، بد نیست بدانید سری ۶ گرن‌توریزمو در اصل اتاق فست‌بک سری ۵ است، اما طی یک تغییر استراتژی در نام‌گذاری، تصمیم بر آن شد تا کوپه، کانورتیبل و سدان سری ۶، در نسل G32 به سری ۸ تغییر نام دهند و نسل دوم سری ۵ جی‌تی در قالب سری ۶ عرضه شود.

ب‌ام‌و سری ۶ گرن‌توریزمو - BMW 6 Series Gran Turismo

این خودرو آخرین بار در قالب مدل سال ۲۰۲۱، به‌روز رسانی شد و در بازارهای اروپایی، با موتور های ۲.۰ و ۳.۰ لیتری توربو بنزینی و دیزل عرضه می‌شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • محسن | 14 مرداد 1402 - 13:07

    آیا مسول یا بزرگواری هست کمک کنه، به امام حسین قسم من کلاهبردار نیستم، من کارگر سرگزر چند روزه کار گیرم نیامده دو تا بچه کوچیک دارم و سه ماهه اجاره ندادم و صاحبخانه داره بخاطر ۳میلیون بیرونم میکنه، به همین خدای بالای سر یکی از کلیه هام فروختم خرج بیماری زنم کردم و الان باز بیماریش برگشته و جلوی چشمام داره از بین می‌ره اما نمیتونم حتی دکتر ببرم و نجاتش بدم، به همین محرم عزیز دو تا بچه هام دو شبه چیزی نخوردن و الان با شکم گرسنه چشم انتظارن و نمیدانم با چه رویی دست خالی به خانه برم، بقرآن جز بغض هیچ کار نمیتونم کنم
    تو را به جون عزیزتون و بخاطر خدا کمکم کنید
    5859831228932389
    محسن ب