پرچمدار جدید برند لوکس‌ساز چری به تولید رسید

پرچمدار جدید اکسید، کراس‌اوور میدسایزی با تناسبات اسپرتی و طراحی مدرن است که با قیمت ۲۴هزار و ۴۰۰ تا ۳۱هزار و ۶۰۰ دلار در چین عرضه شده.

چهارشنبه - ۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کراس‌اوور چینی لوکس اکسید یوگانگ ۲۰۲۳

روز گذشته، اکسید، برند زیر مجموعه لوکس‌ساز چری از خروج اولین سری تولیدی پرچمدار جدید خود، یوگانگ از خط تولید این ششرکت واقع در شاندونگ چین خبر داد. این خودرو با تناسباتی متفاوت از اکسید های قبل، و سبک تازه‌ای از طراحی برای این برند چینی، برپایه پلتفرم M3X توسعه یافته. پیش فروش آن نیز با قیمتی در محدوده ۱۷۰ هزار تا ۲۲۰ هزار یوان، یعنی چیزی بین ۲۴هزار و ۴۰۰ تا ۳۱هزار و ۶۰۰ دلار آغاز شده.

کراس‌اوور چینی لوکس اکسید یوگانگ ۲۰۲۳

اکسید یوگانگ به عنوان یک کراس‌اوور میدسایز، طول بدنه ۴.۷۵۰ میلیمتری دارد و فاصله بین دو محور آن، ۲.۸۰۰ میلیمتر اعلام شده. اما وجه تمایز ساختاری این محصول با کراس‌اوور میدسایز عادی هم‌رده را می‌توان در نمای جانبی آن دید، جایی که به لطف شیب بیشتر سقف به سمت پایین تا رسیدن به ستون‌های D، شاهد یک فرم اسپرتی‌تر هستیم که البته بهره‌مندی از دستگیره‌های مخفی برای درب‌ها و همچنین طرح به ظاهر شناور سقف و هواکش تزئینی پشت گلگیرهای جلو در محل اتصال به درب‌ها نیز در تقویت این حس، تاثیرگذار بوده. ضریب پسا یا همان مقاومت بدنه در برابر جریان هوای مقابل نیز در این خودرو، 0.326Cd اعلام شده که خود نشان آیرودینامیک بودن طراحی بدنه دارد. اما شاید بارزتر از این تناسبات اسپرتی، طراحی مرموز نمای جلو باشد که مخصوصا به واسطه طراحی پارامتریک جلوپنجره یکپارچه با سپر جلو، ظاهری مدرن به خودرو بخشیده.

کراس‌اوور چینی لوکس اکسید یوگانگ ۲۰۲۳

به واسطه درج نام EXEED روی پانل سیاه براق اتصال دهنده چراغ‌های جلو به یکدیگر که در نمای عقب نیز مشابه آن را می‌بینیم، اکسید سعی دارد این محصول جدید خود را متمایز از خودروهای عادی چری نشان دهد. و این را در بدو ورود به کابین هم می‌توان دید؛ البته نه صرفا به واسطه درج نشان اکسید بر روی غربیلک فرمان، بلکه با طراحی متمایز و همچنین سطح بالای امکانات ایمنی و رفاهی مثل دو نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی کار شده در یک پانل محدب روی داشبورد، یا طراحی کنسول میانی که بطور مشخص از محصولات اسپرت مرسدس-بنز الهام شده. جالب اینجاست که بر روی این کنسول میانی بزرگ و جذاب، خبری از اهرم تعویض دنده نیست و در عوض، اهرم تعویض دنده، پشت فرمان جانمایی شده. البته پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمن روی کنسول میانی قرار دارد که بین خودمان باشد، برای یک خودرو به‌روز چینی، چیز تازه و متمایزی نیست.

کراس‌اوور چینی لوکس اکسید یوگانگ ۲۰۲۳

بد نیست بدانید برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، از چیپ کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵ استفاده شده که نویدبخش سیستمی سریع و بدون لگ می‌باشد. در ضمن، از چرم ناپا با کیفیت و ترکیب تزئینات چوب و فلز برای پوشش فضای داخلی لوکس اکسید یونگانگ به کار رفته و در لیست امکانات، مواردی نظیر سیستم صوتی پریمیوم سونی با ۱۴ بلندگو، صندلی راحتی سرنشین جلو با استراحتگاه برقی قابل تنظیم برای پاها، تنظیم برقی و سیستم سرمایش و گرمایش و همچنین ماساژور پنج حالته صندلی‌های جلو، اسپییکرهای تعبیه شده در پشت سری صندلی‌های جلو، سیستم تشخیص چهره، سیستم نیمه‌خودران، به‌روز رسانی آنی سیستم‌های خودرو با اینترنت، سانروف پانورامیک، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل دو نقطه‌ای، تشخیص نقاط کور راننده، ترمز اضطراری اتوماتیک و … جلب نظر می‌کنند.

کراس‌اوور چینی لوکس اکسید یوگانگ ۲۰۲۳

پیشرانه ارائه شده برای اکسید یوگانگ از نوع ۲.۰ لیتری توربو TGDI است که با ۲۵۷ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را داشته، به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچ از نوع W-DCT متصل است. این پیکربندی، با هفت حالت رانندگی قابل تنظیم، در حالت عادی محرک محور جلو است اما امکان سفارش خودرو بصورت AWD نیز وجود دارد. در ضمن، با ادامه عرضه، گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز به گیربکس های قابل عرضه برای این خودرو اضافه خواهد شد. لازم به ذکر است اکسید در نظر دارد مدل‌های پلاگین-هایبرید یوگانگ را نیز در آینده نزدیک عرضه کند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟