اخبار جدید از فیس لیفت دوم رنو ال۹۰ در ایران؛

نام پارس تندر برای پروژه P90 | کادیلا پارس خودرو انتخاب شده است

پروژه P90 پارس خودرو یا همان کادیلا که در اصل، یک فیس‌لیفت ماژور از رنو ال۹۰ است، قرار است با نام “پارس تندر” به بازار بیاید.

جمعه - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
اخبار جدید از فیس لیفت دوم رنو ال۹۰ در ایران؛ نام پارس تندر برای پروژه P90 | کادیلا پارس خودرو انتخاب شده است

طبق اخباری که به دست ما در خودرودیلی رسیده، نام محصول جدیدی که پارس خودرو تحت عنوان پروژه P90 | کادیلا در دست اجرا دارد و طبق آخرین وعده های مدیران شرکت، قرار است تا پایان امسال به بازار عرضه شود، پارس تندر خواهد بود؛ نامی که پیش‌تر نیز برای نمونه فیس‌لیفت شده تندر۹۰ (رنو ال۹۰) توسط پارس‌خودرو به‌کار رفته بود.

پارس تندر (P90) جدید که پیش‌تر، از آن با نام کادیلا نیز یاد میشد، پروژه ارتقاء تندر۹۰ با یک طراحی جدید است که برای پاس کردن استاندارد های ۸۵ گانه، تغییرات فنی و ساختاری نیز در آن اعمال شده. در ضمن، محرک خودرو، موتور ۱.۶ لیتری ME۱۶ خواهد بود که با ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور، به گیربکس ۵ سرعته دستی متصل است.

اخبار جدید از فیس لیفت دوم رنو ال۹۰ در ایران؛ نام پارس تندر برای پروژه P90 | کادیلا پارس خودرو انتخاب شده است

طبق کاتالوگ انتشار یافته برای پارس تندر جدید (P90 | کادیلا) توسط پارس خودرو، دو ایربگ، تهویه نیمه اتوماتیک، دیلایت، سنسور نور و باران، TPMS، دوربین دنده عقب، مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی ۷ اینچ، فرمان D-کات با کنترلگرهای چندمنظوره، صندلی‌های دستی جلو با تنظیم ۶ جهته برای راننده و ۴ جهته برای سرنشین، آینه‌های جانبی برقی، کنترل پایداری الکترونیک نیز از جمله امکانات این خودرو هستند.

لازم به ذکر است پروژه P90 پارس خودرو که حال مشخص شده پارس تُندر نام خواهد داشت، قرار بود با نام کادیلا در روسیه نیز عرضه شود اما این مهم، فعلا به سرانجام نرسیده. پیش‌تر اعلام شده بود گروه خودروسازی سایپا قرار است طی پروسه‌ای، در مدت ۳ سال، ۴۵ هزار خودرو به کشور روسیه صادر کند که P90 | کادیلا، به عنوان خودرویی که قرار بود توسط آوتوواز روسیه در این کشور مونتاژ و عرضه شود، از ارکان اصلی این برنامه‌ریزی بود.

نام پارس تندر برای پروژه P90 | کادیلا پارس خودرو انتخاب شده است
5 از 2 رای

نظر شما چیست؟