عضو جدید UNI های چانگان، یک PHEV است؛

معرفی SUV جدید چانگان با نام UNI-Z

خانواده UNI های چانگان به‌تازگی پذیرای عضو جدیدی بنام UNI-Z شده که یک کراس‌اوور سایز متوسط با پیشرانه پلاگین-هایبرید و ظاهری متمایز است.

شنبه - ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
شاسی‌بلند جدید چانگان یونی-زد - 2024长安UNI-Z - Changan Uni-Z SUV

جدیدترین محصول چانگان برای بازار چین، یک کراس‌اوور سایز متوسط پلاگین-هایبرید بنام Uni-Z است که به تازگی با قیمتی در محدوده ۱۲۷.۹۰۰ تا ۱۳۴.۹۰۰ یوان (۱۷.۹۰۰ تا ۱۸.۹۰۰ دلار) عرضه شده. این خودرو با طول بدنه ۴.۷۳۰ میلیمتر، بر روی دو محور به فاصله ۲.۷۹۵ میلیمتر سوار است و همانطور که گفته شد، دارای یک پیشرانه پلاگین-هایبرید است. در این پیشرانه PHEV، یک موتور ۱.۵ لیتری توربو ۲۱۲ اسب‌بخاری که توان تولید ۳۳۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه دارد و متصل به گیربکس e-CVT است، توسط یک موتور الکتریکی ۹۶ اسب‌بخاری با توان تولید ۱۲۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه پشتیبانی می‌شود.

شاسی‌بلند جدید چانگان یونی-زد - 2024长安UNI-Z - Changan Uni-Z SUV

به گزارش خودرودیلی، با این پیکربندی پیشرانه، چانگان یونی-زد می‌تواند در ۷.۴ از حالت سکون تا تندی یکصد کیلومتر در ساعت دست یابد. حداکثر سرعت نیز ۱۸۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده. گفتنی است منبع تغذیه بخش الکتریکی این پییشرانه، مجموعه باتری های ۱۸.۴ کیلووات ساعت لیتیم-آهن‌فسفات است که با آن، چانگان یونی-زد می‌تواند تا ۱۲۵ کیلومتر را بصورت تمام-الکتریکی بپیماید.

شاسی‌بلند جدید چانگان یونی-زد - 2024长安UNI-Z - Changan Uni-Z SUV

در کنار بهره‌مندی از این پیشرانه مدرن، چانگان یونی-زد از طراحی متمایزی نیز به نسبت دیگر تولیدات این خودروساز چینی، مخصوصا در سری یونی، بهره می‌برد و احتمالا رگه هایی از این طراحی جدید را در تولیدات آتی Changan خواهیم دید. حتی در کابین نیز رویکرد طراحی از خطوط و فرم های تیز و پویا، فاصله گرفته و به سمت سادگی و یک طراحی مینیمال گرایش پیدا کرده که در آن، بیشتر از هر چیز، نمایشگر تبلت-مانند ۱۴.۶ اینچ ایستاده بر روی داشبورد که عقب تر از خود و در سمت راننده، یک نمایشگر کوچکتر ۱۰.۲۵ اینچ به عنوان نشانگرهای پشت فرمان را می‌بیند، خودنمایی می‌کند.

شاسی‌بلند جدید چانگان یونی-زد - 2024长安UNI-Z - Changan Uni-Z SUV

سیستم صوتی سونی، سرویس Amap شرکت علی‌بابا به همراه نویگیشن، Huawei HiCar، نورپردازی داخل کابین با قابیلت تنظیم در ۶۴ رنگ، دوربین ثبت وقایع، به‌روز رسانی آنی سیستم های نرم‌افزاری با اینترنت داخل خودرو، سیستم تشخیص چهره، سیستم تششخیص و اجرای فرامین صوتی، صندلی‌های برقی دارای سیستم گرمایش و سرمایش، آینه‌های برقی دارای گرمکن، سانروف پانورامیک و … از جماه امکاناتی هستند که چانگان در این محیط برای Uni-Z ارائه می‌دهد.

شاسی‌بلند جدید چانگان یونی-زد - 2024长安UNI-Z - Changan Uni-Z SUV

در بخش ایمنی نیز باید به بهره‌مندی Changan Uni-Z از دید ۳۶۰ درجه به همراه دوربین دنده عقب و سطح خودرانی L2 به لطف داشتن مجموعه ای از سیستم های همیار از جمله هشدار انحراف از مسیر، ترمز اضطراری اتوماتیک، همیار حفظ خودرو در بین خطوط، تشخیص علایم جاده و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

انتهای پیام

5 از 2 رای

نظر شما چیست؟