ساخت قطار پُرسرعت ملی به کُجا رسید؟ + ویدیو

امسال قرار است طراحی و ساخت قطار پرسرعت ملی را بر پایه بُن‌سازه یا همان پلتفرم قطار ملی، در صنعت حمل و نقل ریلی کشور محقق شود.

جمعه - ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
ساخت قطار پُرسرعت ملی به کُجا رسید؟ + ویدیو

صنعت ریلی کشور که در سال ۱۴۰۲، در کنار بازسازی تعدادی لوکوموتو و واگن، موفق به تولید ۲۱ دستگاه لوکوموتیو، ۱۵ واگن مسافری و ۱.۳۴۹ واگن باری جدید برای ناورگان ریلی شد، امسال قرار است طراحی و ساخت قطار پرسرعت ملی را بر پایه بُن‌سازه یا همان پلتفرم قطار ملی، محقق کند. همچنین قرار است در سال ۱۴۰۲ حداقل دو رام قطار از مجموعه واگن ملی وارد خطوط مترو شود.

به گزارش خودرودیلی، در حال حاضر، در حوزه تولید واگن باری، شش شرکت، و در حوزه تولید واگن مسافری، سه شرکت با ظرفیت تولید بالای ۵۰۰ دستگاه در سال در کشور مشغول به کار هستند. گفتنی است لوکوموتیو باری جدید مپنا با قدرت ۴۰۰۰ اسب‌بخار، امسال روی ریل می‌رود. بیش از ۸۰ درصد این لوکوموتیو، با دانش بومی، ساخت داخل شده. طراحی و ساخت بدنه، سیستم کنترل و موتور این لوکوموتیو، کاملا داخلی است.

از سه سال پیش مهندسی معکوس این لوکوموتیو مپنا، آغاز شده و شش ماه است نخستین نمونه، ساخته شده و برای تست، زیر بار رفته است. گفته می‌‎شود طراحی و ساخت این لوکوموتیو، یک صرفه‌جویی عظیم ارزی را به همراه داشته چراکه واردات نمونه های مشابه آن، تقریبا دو برابر نمونه نمونه داخل، هزینه در بر خواهد داشت.

در حال حاضر حدود ۵۰۰ لوکوموتیو فعال در خطوط حمل و نقل ریلی کشور حضور دارند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟