کیا K4، نسل جدید سراتو، چه ویژگی‌هایی دارد؟

سدان کامپکت کیا موتورز که پیش از این با نام های سراتو، فورته و K3 در بازارهای مختلف شناخته میشد، در نسل پنجم با نام K4 به بازار خواهد آمد.

پنجشنبه - ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۷
نسل جدید کیا سراتو چه ویژگی‌هایی دارد؟

بعد از نزدیک به شش سالی که از آغاز عرضه نسل چهارم سراتو، موسوم به سراتو BD می‌گذرد، کیا موتورز رفته رفته آماده می‌‎شود تا نسل جدید این سدان کامپکت خود را معرفی و به بازار های هدف خود، عرضه کند. نسل جدید کیا سراتو در نسل پنجم، با یک طراحی دگرگون شده به بازار خواهد آمد. و در کنار این طراحی دگرگون شده، از نظر ابعادی نیز کمی بزرگتر شده. در ضمن، قرار است از این پس، سدان کامپکت کیا موتورز با نام جدید K4 عرضه شود.

نسل جدید کیا سراتو چه ویژگی‌هایی دارد؟

در واقع، پس از این که سدان میدسایز اُپتیما به K5 تغییر نام داد و سدان ساب‌کامپکت ریو نیز در نسل جدید، با نام K3 به بازار خواهد آمد، سراتو که در برخی بازارها، نظیر آمریکای شمالی، با نام فورته شناخته می‎شود نیز به عنوان محصولی که از نظر ابعادی، بین K3 و K5 طبقه‌بندی می‎شود، از این پس با نام K4 به بازار خواهد آمد.

گفتنی است کیا سراتو پیش‌تر در برخی بازارها، از جمله کره جنوبی، چین و ویتنام، با نام K3 عرضه میشد اما در نسل جدید، به جای نام های سراتو، فورته، K3 و …، سدان کامپکت KIA تنها با نام K4 تولید و عرضه خواهد شد.

نسل جدید کیا سراتو چه ویژگی‌هایی دارد؟

کیا K4 قرار است با موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی ۱۴۷ اسب‌بخاری که متصل به گیربکس CVT است، عرضه شود. برای تیپ GT-Line Turbo این خودرو نیز موتور ۱.۶ توربو ۱۹۰ اسب‌بخاری در نظر گرفته شده که متصل به گیربکس ۸ سرعته AT است.

ترکیب دو نمایشگر به هم چسبیده ۱۲.۳ اینچ که این روزها به نُرم رایج طراحی کابین در خودروهای جدید تبدیل شده، در کیا K4 یک نمایشگر دیگر را نیز بین خود می‌بیند. البته این نمایشگر، کوچکتر بوده، با قُطر ۵.۰ اینچ به عنوان پنل کنترل سیستم تهویه در کابین KIA K4 کاربرد دارد.

نسل جدید کیا سراتو چه ویژگی‌هایی دارد؟

در این محصول جدید کیا، پد شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند در تمامی تیپ‌ها بصورت استاندارد عرضه می‎شود و در لیست آپشن ها نیز مورادی نظیر سیستم گرمایش و سرمایش صندلی‌های جلو به همراه سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردن و کلید دیجیتال با قابلیت شناساندن گوشی هوشمند به خودرو برای بستن یا باز کردن قفل درب ها جلب نظر می‌کنند. انتظار می‎رود کیا K4 با قیمت پایه‌ای در محدوده ۲۲ هزار دلار به بازار بیاید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟