بحرین مک‌لارن را خرید!

صندوق ثروت دولتی بحرین، موسوم به ممتلکات که پیش‌تر نیز سهام‌دار عمده گروه مک‌لارن بود، مالک کل این گروه و بخش اعظم سهام مک‌لارن ریسینگ شد.

سه شنبه - ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
بحرین مک‌لارن را خرید!

مک‌لارن پس از تحمل مشکلات مالی متعدد و سال ها تلاش برای روی پا ماندن، بالاخره به صندوق ثروت دولتی بحرین فروخته شد. این نهاد مالی که پیش‌نیز بخش عمده ای از سهام مک‌لارن را در اختیار داشت، توانست مالکیت کل گروه مک‌لارن را تصاحب کند تا شاهد آغاز یک عصر جدید در این ابرخودروساز انگلیسی باشیم چراکه با مالک جدید و بسیار ثروتمندی که دارد، مک‌لارن بالاخره به ثُبات مالی و مدیریتی که سال ها به آن نیاز داشت، خواهد رسید.

به گزارش خودرودیلی، مک‌لارن از سال ۲۰۲۰ با مشکلات مالی روبرو بوده و از آن زمان، نه تنها مجبور به تعدیل ۱.۲۰۰ نفر از کارمندان و نیروی کار خود شده بود و توقف تولید را تجربه کرد، بلکه برای آغاز تولید ابرخودرو جدید خود، آرتورا، مجبور به فروش ساختمان مرکزی و تعدادی از خودروهای کلکسیون خود شد.

پل والش، رئیس اجرایی گروه مک‌لارن در مورد تغییرات مالکیت این گروه، از تداوم تعهد ممتلکات نسبت به مک‌لارن ابراز خوشنودی کرد و گفت: این اتفاق ما را قادر می‌سازد بر روی پیاده سازی نقشه تجاری بلندمدت خود، شامل سرمایه‌گذاری بر روی تولیدات و تکنولوژی های جدید در کنار بررسی همکاری های فنی احتمالی با شرکای صنعت، تمرکز داشته باشیم.

بحرین مک‌لارن را خرید!

شیخ عبداله بن خلیفه آل خلیفه، مدیرعامل صندوق ثروت دولتی بحرین نیز با تایید صحبت های والش گفت: این اتفاق، در کنار ساختار ساده سازی شده، مک‌لارن را در سمت موفقیت قرار می‌دهد و مسیر های استراتژیکی که شامل ارزیابی شرکای جدید و ارتقاء رُشد شرکت در سال های آتی می‌شود را باز خواهد کرد.

در کنار بازوی خودروساز گروه مک‌لارن که در حال حاضر خودروهایی نظیر 750S، جی‌تی‌اس و آرتورا را تولید می‌کند، این گروه سهام‌دار عمده تیم McLaren Racing نیز هست. این تیم در حال حاضر حضور پر رنگی در رقابت های فرمولا وان، ایندی‌کار، فرمولا E و اکستریم E دارد.

مک‌لارن اگرچه در مقایسه با دیگر ابرخودروسازان هم‌رده خود، کم سن و سال تر است اما در طی سال های فعالیت خود، نام های خاطره‌انگیزی را به دنیای ابرخودروها معرفی کرده؛ از ابرخودرو ۳ سرنشین F1 بگیرید تا P1 فوق‌سریع و همینطور مک‌لارن سنا. به همین دلیل است که باید وصل شدن مک‌لارن به ثروت بی‌انتهای صندوق توسعه دولتی بحرین را به فال نیک بگیریم چراکه در کنار زنده نگاه داشتن خاطره این نام های بزرگ، به خلق نام های تازه در دنیای ابرخودروها و توسعه تکنولوژی های نو در این قلمرو، کمک خواهد کرد.

بحرین مک‌لارن را خرید!

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟