ارزش فراری به مرز ۱۰۰ میلیارد دلار رسید

با عملکرد خوب در سال مالی ۲۰۲۳ و پیش‌بینی هایی که از تداوم رُشد فروش و سودآوری می‌شود، ارزش شرکت فراری به مرز ۱۰۰ میلیارد دلار، نزدیک شد!

یکشنبه - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
ارزش فراری به مرز ۱۰۰ میلیارد دلار رسید

فراری که سازنده ایتالیایی برترین ابرخودرو های دنیاست، به سرمایه‌گذاران خود اطمینان داد که درآمدهای اصلی این شرکت در سال جاری، به لطف تقاضای روزافزونی که برای کل سال ۲۰۲۵ نیز ادامه دارد، کماکان روندی رو به رشد خواهد داشت. همین پیش‌بینی ها باعث شده تا سهام شرکت فراری تا ۹.۵ درصد رشد را تجربه کند و ارزش بازار این ابرخودروساز ایتالیایی را به مرز دست‌نیافتنی ۱۰۰ میلیارد دلار برساند.

به گزارش خودرودیلی، بندتو ویگنا، مدیر عامل فراری اظهار کرد که سفارشات آتی ثبت‌‎شده برای تولیدات این شرکت به آن اجازه می‌دهد با اطمینان بیشتر به اهداف بلندپروازانه ۲۰۲۶ نگاه کند. فراری همچنین رشد درآمد و سود سال جاری را پیش‌بینی کرد و به سرمایه‌گذارانی که از چشم‌انداز محافظه‌کارانه این شرکت، هراس داشتند، اطمینان داد. همین باعث شد سهام فراری در میلان و نیویورک به عدد جدیدی برسد که در حیات فراری، بی‌سابقه بوده.

فراری در سه ماهه پایانی سال آینده وارد عصر جدیدی خواهد شد چراکه قصد دارد اولین خودروی تمام الکتریکی خود را عرضه کند. گفتنی است نتایج خوب سال ۲۰۲۳ در زمینه تولید و فروش محصول باعث شده تا فراری درآمد ناخالص سال ۲۰۲۴ را بیشتر از قبل، یعنی بالغ بر ۲میلیارد و ۴۵۰میلیون یورو هدف‌گذاری کند. برای مقایسه هم که شده، بد نیست بدانید درآمد ناخالص فراری، بدون محاسبه بهره، مالیات و استهلاک پول، ۲میلیارد و ۲۸۰میلیون یورو اعلام شده است. درآمد ناخالص این ابرخودروساز ایتالیایی در سال ۲۰۲۶ نیز بین ۲.۵ تا ۲.۷ میلیارد یورو برآورد شده است.

فراری سال ۲۰۲۳ توانسته ۱۳.۶۶۳ خودرو تحویل مشتریان خاص خود بدهد که ۳ درصد بیشتر از مجموع فراری های تحویل شده به مشتریان در سال ۲۰۲۲ است. فراری این افزایش تولید و تحویل محصول را بیشتر مدیون آغاز عرضه شاسی‌بلند چهار درب خود، Purosangue بوده. سود خالص این ابرخودروساز ایتالیایی در سال گذشته میلادی بالغ بر ۹۳۰ میلیون یورو اعلام شده که از این مبلغ، ۸۰۰ میلیون یورو بین سهام‌داران توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟