کیا موتورز با TASMAN به بازار پیکاپ ها ورود می‌کند

با Tasman که خودرویی با ابعاد و تناسبات نزدیک به فورد رنجر و تویوتا هایلوکس است، کیا موتورز بالاخره به بازار پرتقاضای پیکاپ‌ها ورود می‌کند.

جمعه - ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کیا موتورز با TASMAN به بازار پیکاپ ها ورود می‌کند

پیکاپ کیا موتورز در راه است کیا طی سال‌های گذشته به خوبی توانسته تنوع خودروهای سواری خود را در رده های مختلفی نظیر هاچبک‌ها، سدان‌ها، و مخصوصا SUV ها، افزایش دهد. حتی در رده خودروهای تجاری و کار نیز تولیدات متنوعی نظیر ون، شاسی باری و حتی اتوبوس دارد. اما این خودروساز بزرگ کره‌ای، فعلا به بازار پرتقاضا و جذاب پیکاپ‌ها، ورود نکرده.

به گزارش خودرودیلی، این طلسم، قرار است به زودی با عرضه محصول جدیدی که TASMAN نام دارد و مراحل نهایی تست های پیش از تولید را طی می‌کند، بکشند. حتی تصاویر و ویدیو های جاسوسی از نمونه ای که در حال گذراندن تست های پیش از تولید در کره جنوبی است، انتشار یافته تا نشان دهد پیکاپ KIA Tasman آماده رونمایی است.

با توجه به تصاویر جاسوسی انتشار یافته از KIA Tasman، مششخص است که برخلاف هیوندای و پیکاپ کامپکتی که با نام سانتاکروز به بازار عرضه کرده، کیا تصمیم گرفته به بازار پیکاپ های میدسایز ورود کند چراکه تاسمان، تناسبات و ابعادی نزدیک به پیکاپ های میدسایز نظیر فورد رنجر و تویوتا هایلوکس دارد.

فعلا شنیده ها حاکی از آن هستند که KIA Tasman با موتور ۲.۰ لیتری توربودیزل که بسته به تیپ تجهیزاتی، هم می‌تواند محرک محور عقب باشد (RWD)، و هم محرک هر چهار چرخ (AWD) در برخی بازارها نظیر استرالیا عرضه خواهد شد. در ضمن، احتمال عرضه آن در اتاق تک‌کابین و همچنین شاسی باری نیز وجود دارد.

طبق اعلام رسمی KIA Motors، پیکاپ تاسمان در کره جنوبی تولید خواهد شد و گفته می‌شود رونمایی از آن، برای سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده. در ضمن، یک پیکاپ بزرگتر از تاسمان نیز در برنامه‌ریزی تولید و عرضه کیا موتورز گنجانده شده که الکتریکی است و قرار است تا پایان دهه جاری میلادی معرفی شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟