موتورسیکلت جدید هوندا CB350 با ظاهر کلاسیک

محصول جدید موتورسیکلت‌سازی هوندا در هند، یک موتورسیکلت مدرن ۳۵۰ سی‌سی است که ظاهر کلاسیک دارد و رقیبی است برای امثال Royal Enfield.

سه شنبه - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
موتورسیکلت جدید هوندا CB350 با ظاهر کلاسیک - The All-New 2023 Honda CB350 Motorcycle

سال ۲۰۲۰ بود که بخش هندی هوندا از یک موتورسیکلت میان‌وزن امروزی، با طراحی کلاسیک رونمایی کرد. آن زمان، خیلی‌ها معتقد بودند هوندا Royal Enfield را در خانه خود، به چالش بکشد که تصمیم به عرضه CB350 گرفته. اما نیت بخش هندی هوندا، هرچه که بود، به خلق یک گزینه جذاب برای خریداران موتورسیکلت های مدرن و امروزی با ظاهر کلاسیک انجامید.

موتورسیکلت جدید هوندا CB350 با ظاهر کلاسیک - The All-New 2023 Honda CB350 Motorcycle

هوندا CB350 خیلی زود با نام GB350 به بازار ژاپن نیز راه یافت و حال، این موتورسیکلت میان‌وزن، آنقدر در ژاپن محبوب شده که نسخه خاص و تولید محدود نیز برای برانگیختن عطش خریداران برپایه آن ارائه می‌شود. این مقدمه را چیدیم، تا بگوییم بخش موتورسیکلت های خاص هوندا در هند که Honda Big Wing India نام دارد، چند روز پیش مدل جدید Honda CB350 را معرفی کرد.

از زین دو تکه و گلگیرهای بزرگ فلزی گرفته تا دوشاخه فلزی همرنگ بدنه و لوله اگزوز کشیده شده تا پُشت چرخ عقب، همه و همه اشاره به رویکرد کلاسیکی دارند که در طراحی هوندا CB350 به‌کار رفته. این حس کلاسیک را با سفارش آپشن هایی نظیر کیف‌های خورجینی ترک‌بند و شیشه بادگیر جلو می‌توان بیشتر تقویت کرد.

موتورسیکلت جدید هوندا CB350 با ظاهر کلاسیک - The All-New 2023 Honda CB350 Motorcycle

محرک این موتورسیکلت ۱۸۷ کیلوگرمی هوندا، یک موتور تک سیلندر هوا-خُنک ۳۴۸ سی‌سی است که ۲۰.۷ اسب‌بخار قدرت دارد و ۲۹.۴ نیوتن‌متر گشتاور. این موتور به گیربکس پنج سرعته دستی متصل است و یک کلاچ لغزنده در آن به‌کار رفته که با جذب نیروی ترمز موتور، فشار را از روی سیستم تعلیق کاهش داده، کنترل موتور در زمان پیچیدن با سرعت بالا را سهولت می‌بخشد.

سیستم ترمز نیز هم در جلو و هم در عقب، از نوع تک‌دیسک با ABS است البته با این تفاوت که قُطر دیسک جلو، ۳۱۰ میلیمتر و قُطر دیسک عقب، ۲۴۰ میلیمتر است. رینگ‌ها نیز در جلو، ۱۹ اینچی و در عقب، ۱۸ اینچی می‌باشند.

موتورسیکلت جدید هوندا CB350 با ظاهر کلاسیک - The All-New 2023 Honda CB350 Motorcycle

در توضیح بیشتر پیرامون امکانات هوندا CB350 جدید، باید بگوییم باک ۱۵.۲ لیتری در آن به‌کار رفته و دارای چراغ‌های LED جلو و عقب، پُشت‌آمپر ترکیبی آنالوگ-دیجیتال، سیستم توزیع هوشمند گشتاور (Honda Selectable Torque Control) و سیستم اتصال بی‌سیم به تلفن همراه موتورسوار (Honda Smartphone Voice Control) است. در ضمن، امکان ارتقاء گارانتی ۳ ساله استاندارد آن، به ۱۰ ساله با هزینه اضافی وجود دارد.

Honda CB350 2023

بخش هندی هوندا برای این موتورسیکلت جدید، قیمتی حدودا ۲.۴۰۱ دلاری در نظر گرفته که البته در نمونه دارای رابط کاربری وایرلس موبایل، به ۲.۶۱۶ دلار می‌رسد. پنج رنگ بدنه از خانواده قرمز، سیاه، سبز، قهوه‌ای و طوسی نیز برای آن در نظر گرفته شده که هر یک به نوعی حس و حال کلاسیک بدنه را تقویت می‌کند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • حمید | 2 آذر 1402 - 16:01

    ما از تکنولوژی دنیا فقط عکسهاش را می‌بینیم….ای دادادوبیداد