در روز تکنولوژی چری مطرح شد؛ سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد دلاری در تحقیق و توسعه

چری با اعلام برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد دلاری در تحقیق و توسعه، از تحقق زودتر از موعد هدف‌گذاری تولید در سال ۲۰۲۳ خبر داد.

چهارشنبه - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
2023 Chery Tech Day - در روز تکنولوژی چری مطرح شد؛ سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد دلاری در تحقیق و توسعه

در روز فناوری چری که به عنوان بخشی از گردهمایی سالانه چری در ووهو استان آنهوی چین برگزار شد، مدیران ارشد چری از تحقق زودتر از موعد هدف‌گذاری تولید سال ۲۰۲۳ خبر دادند. طبق اعلام چری، این خودروساز چینی موفق شده در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳، از مجموع تولید سال ۲۰۲۲، پیشی بگیرد. از نگاه آمار، در ۹ ماهه نخست ۲۰۲۳ یعنی از ابتدای ژانویه تا انتهای سپتامبر، روی هم رفته ۱میلیون و ۲۵۳هزار خوردو توسط Chery تحویل مشتریان شده و این عدد، بیشتر از مجموع فروش این خودروساز چینی در سال ۱۲ ماه سال ۲۰۲۲ است.

به گزارش خبرنگار خودرودیلی، در همین رویداد، مدیران ارشد چری از برنامه شرکت برای سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد یوانی (نزدیک به ۱۴ میلیارد دلار) در بخش تحقیق و توسعه محصولات و تکنولوژی های آتی چری خبر دادند. این سرمایه‌گذاری قرار است بر نوآوری در تکنولوژی های بخش انرژی، از جمله پیشرانه های هایبرید یا تمام-الکتریکی مبتنی بر باتری، ارتباط هوشمند خودروها و تکنولوژی خودران متمرکز باشد.

گفتنی است در رویداد روز تکنولوژی چری که همزمان با آن، خودروهای مفهومی، تمکنولوژی های جدید، معماری و پیشرانه های هوشمند و همچنین، ایده‌های این خودروساز بزرگ چینی برای آینده نیز با شعار “سفر جدید، زندگی جدید” به نمایش عموم بازدیدکنندگان از بیش از ۵۰ کشور دنیا درآمد. گفتنی است طبق اعلام چری، تا به امروز بیش از ۲۶هزار درخواست حق ثبت بنام این خودروساز انجام شده که نشان از سرعت بالای ارائه راهکارهای نوین و نوآوری در تولید و عرضه خودرو در Chery دارد. بخشی از این راهکارهای نوین و نوآوری، در Chery Technology Day 2023 به نمایش عموم درآمد.

چری می‌گوید سرمایه‌گذاری مذکور قرار است همراستا با تاسیس ۳۰۰ مرکز تحقیقاتی موسوم به لابراتورهای یوگانگ در سراسر دنیا انجام شود؛ مراکزی که به عنوان هاب های پیشرفت در بخش تکنولوژی خودران و کابین هوشمند طراحی و مهندسی می‌شوند. هدف اصلی این تلاش هماهنگ و هدفمند، به گفته چری، ساخت شالوده لازم برای شکل دادن به برندی است که توان رقابت و حضور در سطح بین المللی را داشته باشد.

در مطالب آتی، بیشتر به روز تکنولوژی چری و اتفاقات دیگری که در گردهمایی امسال چری از نزدیک شاهد بودیم و تجربه کردیم، خواهیم پرداخت.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟