کی‌تی‌ام از ۳۹۰ دوک جدید خود، رونمایی کرد

بعد از شش سال بالاخره شاهد تغییرات چشمگیر در استریت‌فایتر جذاب و دوست داشتنی KTM 390 Duke هستم؛ هم در طراحی، هم در تعلیق و هم در قوای محرکه.

شنبه - ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
مدل ۲۰۲۴ موتورسیکلت KTM 390 Duke

هم برای تازه‌کارها، و هم برای موتورسوارهای با سابقه و کاربلد، سری ۳۹۰ کی‌تی‌ام همواره انتخابی محبوب برای سواری های روزمره در شهر یا لذت بردن از موتورسواری هیجان‌انگیز در پیست و یا جاده‌های پیچ‌درپیچ کوهستانی بوده. اما کی‌تی‌ام ۳۹۰ دوک از زمان عرضه در نسل دوم برای سال ۲۰۱۷، تغییر آنچنانی به خود ندیده بود و اندک تغییراتی هم اگر در آن اعمال شده، محدود بوده به اضافه شدن یا ارتقاء فناوری های عملکرد-محور، همچون ارتقاء اجزای الکترونیک و یا فنربندی تطبیق‌پذیر آن. با این حساب بیراه نیست اگر بگوییم رفته‌رفته میشد گرد کُهنگی را روی تن و هیکل این KTM احساس کرد؛ مخصوصا در مقایسه با موتورسیکلت های هم‌رده جدیدتری که به بازار آمده اند.

مدل ۲۰۲۴ موتورسیکلت KTM 390 Duke

کی‌تی‌ام هم به همین نتیجه رسیده و می‌خواهد ۳۹۰ دوک ۲۰۲۴ را با تغییرات ظاهری عُمده و همچنین، بازنگری‌هایی در مجموعه مُحرکه به بازار عرضه کند.

استریت‌فایتر اسپرتی و سبک‌وزن کی‌تی‌ام در بخش طراحی ظاهری، کاملا برای مدل ۲۰۲۴ مورد بازنگری قرار گرفته و ظاهر تهاجمی‌تری به نسبت قبل دارد. در بخش پیشرانه نیز اگرچه کماکان شاهد استفاده از همان موتور تک‌سیلندر قبل هستیم و خبری از موتور V-Twin در این کی‌تی‌ام جدید نیست، اما برای ارائه توان عملکردی بیشتر، مورد بازنگری قرار گرفته. برای مثال، حجم این موتور، حال به ۳۹۹ سی‌سی رسیده و می‌تواند ۴۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۹ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه تولید کند.

مدل ۲۰۲۴ موتورسیکلت KTM 390 Duke

انتقال توان این موتور به چرخ عقب، از طریق یک سیستم گاز سیمی صورت می‌پذیرد و حالت‌های سه‌گانه بارانی، خیابانی و پیست برای چگونگی انتقال قدرت و عملکرد اجزایی نظیر فنربندی، ترمز و … در نظر گرفته شده است. در ضمن، شاهد ارائه سیستم های عملکرد-محوری نظیر کنترل عملکرد ABS در پیچ‌ها، کنترل هرزگردی و لانچ کنترل در KTM 390 Duke جدید هستیم. با کمی هزینه بیشتر، می‌توان آپشن کوییک‌شیفتر را نیز برای این استریت‌فایتر جذاب، سفارش داد.

مدل ۲۰۲۴ موتورسیکلت KTM 390 Duke

در کنار موارد ذکر شده، بد نیست بدانید کی‌تی‌ام مدل جدید ۳۹۰ دوک را با دوشاخه ۴۳ میلیمتری جدید ساخت WP که قابلیت تنظیم فشردگی و آزاد شدن بصورت الکترونیک را دارد، عرضه می‌شود. جانمایی فنربندی عقب نیز برای جا دادن ایرباکس بزرگتر، کمی تغییر یافته. همچنین باید به بازنگری در شاسی و استفاده از رینگ‌های ۱۷ اینچ جدید در این KTM اشاره کنیم. با این تغییرات، احتمالا KTM 390 Duke جدید با قیمتی به نسبت بالاتر از مدل ۲۰۲۳ که برچسب قیمت ۵.۸۹۹ دلاری دارد، به بازار خواهد آمد.

انتهای پیام

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • ابوطالب‌دمیری‌زاده | 15 شهریور 1402 - 08:04

    سلا‌م‌دوست‌قیمت‌ها‌رودرست‌کنید‌