شاسی‌بلند کوپه رنو آرکانا برای ۲۰۲۴ به‌روز شد

رنو فیس‌لیفت ۲۰۲۴ شاسی‌بلند کوپه خود، آرکانا را با یک سری تغییرات که بیشتر روی بازنگری در تیپ‌بندی خودرو متمرکز است، رونمایی کرد.

دوشنبه - ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
شاسی بلند کوپه رنو آرکانا ۲۰۲۴

رنو سال ۲۰۱۹ بود که با آرکانا، به بازار رو به رشد کراس‌اوور های کوپه ورود کرد. و حال، با گذشت چهار سال، فیس‌لیفت این خودروی جذاب را با یک سری تغییرات، معرفی کرده که بارزترین آنها، نقش بستن نشان جدید رنو بر روی بدنه و در فضای داخلی آرکاناست. همچنین برای مدل ۲۰۲۴، تیپ‌بندی خودرو در سه مدل اوولوشن، تکنو و اسپریتی آلپین خلاصه شده که آخری، به عنوان بالاترین تیپ تجهیزاتی، جانشین RS Line های پیش از فیس‌لیفت می‌شود.

شاسی بلند کوپه رنو آرکانا ۲۰۲۴

جدای از تغییرات در تیپ‌بندی، تغییرات ظاهری چندانی در فیس‌لیفت ۲۰۲۴ نمی‌بینیم و همه چیز در ظاهر، محدود شده به تیره‌تر شدن چراغ‌های جلو و استفاده از جزئیات تزئینی تیره بجای نمونه های کرومی. در ضمن، تیپ Esprit Alpine بر روی رینگ های ۱۹ اینچ اختصاصی سوار بوده، در بخش‌های مختلف بدنه و کابین، دارای نشان آلپین است. جلوپنجره آن نیز در مقایسه با جلوپنجره آرکانا های RS Line، تغییراتی داشته. فضای داخلی این تیپ آرکانا ۲۰۲۴ با خطوط دوخت سرخ-سفید-آبی برای پوشش ترکیبی صندلی‌ها و رودری‌ها از تیپ‌های دیگر متمایز شده.

شاسی بلند کوپه رنو آرکانا ۲۰۲۴

از آنجایی که در لیست پیشرانه‌ها، برای مدل ۲۰۲۴، تغییری اعمال نشده، کماکان همان موتور ۱.۳۳ لیتری توربو ۴ سیلندر نیمه-هایبرید در دو سطح قدرت ۱۴۰ و ۱۶۰ اسب‌بخار و پیشرانه فول-هایبرید E-Tech با ۱۴۵ اسب‌بخار قدرت که از موتور ۱.۶ تنفس طبیعی ۹۴ اسبی و یک موتور برقی ۳۶ کیلووات و یک موتور استارتر ۱۵ کیلووات تشکیل یافته، برای برای این خودرو قابل سفارش می‌باشند.

شاسی بلند کوپه رنو آرکانا ۲۰۲۴

با موتور نیمه-هایبرید، صفر تا صد آرکانا بین ۹.۱ تا ۹.۸ ثانیه اعلام شده، عددی که برای E-Tech به ۱۰.۸ ثانیه می‌رسد. اما این مدل، در مقایسه با نمونه‌های نیمه‌هایبرید، تا ۴۰درصد مصرف سوخت کمتر دارد و تا ۸۰درصد رانندگی‌های شهری را با اتکا به بخش برقی پیشرانه، می‌پیماید.

گفتنی است در مدل فول-هایبرید، فضای بار از ۵۱۳ لیتر نمونه‌های نیمه-هایبرید به ۴۸۰ لیتر کاهش می‌یابد. وزن ۱.۴۳۵ کیلوگرمی آن نیز بین ۹۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم بیشتر از نمونه‌های نیمه-هایبرید رنو آرکانا ۲۰۲۴ است. عرضه آرکانا ۲۰۲۴ در بازارهای اروپایی از هفته های آتی، آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟