از آغاز عرضه در سال ۲۰۱۳، پژو ۲۰۰۸ همواره یکی از پرفروشترین خودروهای این خودروساز فرانسوی بوده و در جمع پرفروشترین کراساوور های سابکامپکت بازار اروپا قرار داشته. این خودرو حتی در سال ۲۰۲۱ توانست پرفروشترین کراساوور سابکامپکت در بازارهای اروپایی لقب بگیرد و در بین خودروهای سواری نیز در سال ۲۰۲۱، پنجمین خودرو پرفروش این قاره لقب گرفت. اما فروش ۲۰۰۸ در سال ۲۰۲۲، چندان تعریفی نداشت و نتوانست در جمع ۱۰ خودرو پرفروش بازار اروپا قرار بگیرد. پژو امیدوار است با فیسلیفت مدل ۲۰۲۴، کراساوور سابکامپکت خود را بار دیگر به خودرویی محبوب در بازارهای هدف تبدیل کند.
خبر خوب برای خریداران بالقوه پژو ۲۰۰۸ جدید این است که در کنار تغییرات ظاهری خوشایندی که تهاجمیتر و بهروز تر شدن چهره این کراساوور کوچک فرانسوی را به همراه داشته، تغییرات فنی متعددی نیز در آن اعمال شده که باعث میشود سریعتر از مدلی باشد که جایگزینش خواهد شد. برای مثال، مدل الکتریکی e-2008 که سال گذشته میلادی، ۱۷ درصد از مجموع فروش این خودرو در اروپا را به خود اختصاص داده بود، در مدل جدید از باتریهای بزرگتر ۵۴ کیلوواتساعت بهره میبرد. با این باتریهای بزرگتر، بُرد پیمایش با هر بار شارژ کامل از ۳۴۴ به ۴۰۶ کیلومتر میرسد. قدرت موتور الکتریکی Peugeot e-2008 نیز از ۱۳۴ به ۱۵۴ اسببخار افزایش یافته که باعث میشود صفر تا صد خودرو، به ۸.۵ ثانیه ارتقاء یابد.
البته کماکان یک ضغف بزرگ در Peugeot e-2008 خودنمایی میکند و آن، عدم پشتیبانی از شارژ با برق بیشتر از ۱۰۰ کیلووات است و این یعنی با فستشارژ نیز شارژ ۰ تا ۸۰ درصدی باتری، ۳۰ دقیقه زمان میبرد. یک شارژر آپشنال ۱۱ کیلووات نیز برای مدل جدید در نظر گرفته شده که با آن، شارژ کامل باتری ۷ ساعت و نیم زمان میبرد.
دیگر تغییر مکانیکی در پژو ۲۰۰۸ جدید، اضافه شدن پیشرانه هایبرید متشکل از موتور ۱.۲ بنزینی و استارتر ۴۸ ولت است که پژو مدعی است ۵۰ درصد زمانهای رانندگی را میتواند بصورت تمام-الکتریکی کار کند. با این ادعای پژو، مصرف سوخت این مدل تا ۱۵ درصد کمتر از نمونه مشابه غیرهایبرید بهکار رفته در مدل پیش از فیسلیفت خواهد بود. در این پیشرانه، یک موتور الکتریکی ۲۸ اسببخاری در دل گیربکس ۶ سرعته اتومات دو کلاچ قرار گرفته و موتور بنزینی نیز میتواند ۹۹ یا ۱۳۴ اسببخاری باشد که البته گزینه قدرتمندتر، از آغاز ۲۰۲۴ برای ۲۰۰۸ جدید قابل سفارش خواهد بود.
در کنار موارد ذکر شده، بد نیست اشاره ای هم داشته باشیم به تغییرات کابین پژو ۲۰۰۸ جدید که از جمله آنها میتوان به بازنگری در گرافیک نمایشگر ۱۰ اینچ دیجیتال پشت فرمان، موسوم به i-Cockpit اشاره کرد، مشخصهای که در تیپ تجهیزاتی GT، ماهیت 3D متفاوتی دارد. سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز به نمایشگر بزرگتر از نوع ۱۰ اینچ لمسی مجهز شده و حال، شاهد اضافه شدن کاربری های بیشتری به اپلیکیشن My Peugeot هستیم مثل امکان ذخیرهسازی اطلاعات نگهداری و تعمیرات خودرو و یا ارسال اطلاعات مکانیابی به موبایل راننده پیش از آغاز سفر.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟