یک خداحافظی خاص با استون مارتین دی‌بی‌اس

استون مارتین با معرفی یک نسخه خاص که تولیدش به تنها ۴۹۹ نمونه کوپه و کانورتیبل محدود خواهد بود به استقبال پایان تولید نسل فعلی DBS رفت.

جمعه - ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
استون مارتین DBS777 اولتیمت وولانته

استون مارتین قرار است به زودی به تولید نسل فعلی DBS پایان دهد و به همین مناسبت، نسخه تولید محدودی از DBS با پسوند ۷۷۷ اولتیمت معرفی کرده که تولیدش، به تنها ۴۹۹ دستگاه محدود خواهد بود. از این تعداد، ۳۰۰ دستگاه DBS 777 Ultimate (کوپه) و ۱۹۹ دستگاه DBS 777 Ultimate Volante (کانورتیبل) خواهند بود که البته تمامی آنها، پیش از این که بصورت رسمی، رونمایی شوند، به فروش رسیده‌اند.

استون مارتین DBS777 اولتیمت وولانته

استون مارتین می‌گوید DBS 777 Ultimate قدرتمندترین خودرو سری تولیدی است که تا به امروز به تولید رسانده. در این نسخه، پیشرانه ۵.۲ لیتری V12 استون مارتین توان تولید ۷۵۹ اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد که از طریق گیربکس هشت سرعته ساخت ZF به و یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی، به محور عقب منتقل می‌شود. با این پیکربندی، DBS 777 Ultimate در مدل کوپه، ۳.۲ و در مدل کانورتیبل، ۳.۴ ثانیه تا تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فاصله دارد و می‌تواند تا ۳۴۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

استون مارتین DBS777 اولتیمت وولانته

در کنار این قدرت بیشتر که افسارش، در دستان ترمزهایی متشکل از دیسک های کرین-سرامیک است، تغییرات متعددی زیر این ظاهر دلفریب DBS 777 Ultimate اعمال شده که با افزایش استحکام پیچشی اتاق و مقاومت جانبی قسمت جلو بدنه، فرمان‌پذیری خودرو و همینطور حس رانندگی آن را بهبود می‌بخشد. همسو با این تغییرات، ظاهر خودرو نیز مورد بازنگری قرار گرفته که هم ژست تهاجمی‌تری به آن می‌بخشد و هم خصوصیات آیرودینامیک بدنه را ارتقاء می‌دهد. همچنین باید به رینگ‌های ۲۱ اینچ جدیدی اشاره کنیم که در سه رنگ قابل سفارش بوده، با تایرهای تابستانی پیرلی پی‌زیرو پوشش یافته‌اند.

2023 Aston Martin DBS770 Volante

دی‌بی‌اس در نسخه های عادی نیز کابینی منحصربفرد و متمایز داشت اما در این نسخه، بخش سرویس های سفارش استون مارتین، موسوم به Q، پا را فراتر نهاده و کابینی سفارشی‌تر و اختصاصی‌تر برای آن تدارک دیده که در کنار صندلی‌های اسپرت دارای ساختار فیبرکربنی عریان، از پوشش چرم و آلکانتارایی بهره می‌برد که به سبکی چشم‌نواز برای این محیط ساخته و پرداخته شده‌اند.

تولید این نسخه به تازگی آغاز شده و تحویل اولین نمونه های تولیدی به خریداران نیز از برای اواخر تابستان برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟