بازگشت ام‌جی به روزهای پرافتخار گذشته

ام‌جی با تازه‌ترین محصول خود، سایبرستر که رودستر تمام-الکتریکی است، در تلاش است تا یاد روزهای پر از هیجان گذشته را به سبکی مدرن، زنده کند.

چهارشنبه - ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
رودستر تمام-الکتریکی و جدید ام‌جی سایبرستر ۲۰۲۳

ام‌جی پیش از این که به روزهای بد دچار شود و مالکیتش، به دست چینی‌ها بیافتد، پیشینه‌ای داشت پر از خودروهای اسپرت و مهیج. این پیشینه، تحت مالکیت چینی‌ها، رفته‌رفته به دست فراموشی سپرده شده بود اما طی سال‌های اخیر، ام‌جی دوباره به سمت طراحی و توسعه خودروهایی روی آورده که رگه‌های اسپرتی بودن را نیز تا حدودی در خود دارند. اما کلید اصلی بازگشت به این گذشته پر از هیجان، در دستان خودروی اسپرتی است که با نام سایبرستر توسعه یافته تا یاد رودسترهای کوچک دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ ام‌جی را زنده کند، البته با یک رویکرد متفاوت!

ام‌جی سایبرستر شاید تناسباتی نزدیک به رودستر هایی نظیر پورشه کایمن داشته باشد اما یک خودرو تمام-الکتریکی است که هم در نمونه تک‌موتور دیفرانسیل عقب عرضه خواهد شد، و هم در نمونه جفت‌موتور AWD. در نمونه تک‌موتور، ام‌جی سایبرستر ۳۱۴ اسب‌بخار قدرت خواهد داشت که شاید برای وزن ۱.۸۵۰ تا ۱.۹۸۵ کیلوگرمی خودرو، چندان هم عدد بالایی نباشد، مخصوصا از این روی که با یک خودرو اسپرت طرف هستیم نه یک خودرو سواری که قرار است کمی هم اسپرتی حس شود. این ضعف، در مدل‌هایی که مجهز به دو موتور الکتریکی هستند، برطرف می‌شود.

رودستر تمام-الکتریکی و جدید ام‌جی سایبرستر ۲۰۲۳

ام‌جی سایبرستر در پیکربندی جفت‌موتور، یک موتور ۳۴۰ اسب‌بخاری بر روی محور عقب تعبیه شده و یک موتور ۲۰۴ اسب‌بخاری روی محور جلو قرار گرفته تا نویدبخش خودرویی باشد، تندوتیز و آدرنالین‌ساز، از برندی که پیشینه‌اش با خودروهای اسپرت ساخته شده. ام‌جی هنوز اطلاعات فنی بیشتر از سایبرستر ارائه نکرده اما گفته می‌شود برای جلوگیری از هدررفت انرژی باتری‌ها، حداکثر سرعت در دو مدل به ترتیب به ۱۹۳ و ۲۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

احتمالا در نمایشگاه بین المللی خودرو شانگهای شاهد رونمایی رسمی از MG Cyberster خواهیم بود و این یعنی به زودی اطلاعات بیشتری از این رودستر جدید تمام-الکتریکی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟