نسل جدید تویوتا پرادو در راه است

بعد از ۱۴ سال تویوتا بالاخره یک تغییر نسل در پرادو رقم خواهد زد؛ اتفاقی که با ظاهر تازه و امکانات و پیشرانه‌های به‌روز تر همراه خواهد بود.

شنبه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
نسل جدید تویوتا پرادو ۲۰۲۴

از آخرین باری که تویوتا پرادو نسل عوض کرد، نزدیک به ۱۴ سال می‌گذرد و با این وجود، SUV میدسایز تویوتا کماکان با همان شمایل و تکنولوژی خودرویی که اواخر ۲۰۰۹ رونمایی شد، در بازارهای هدف این خودروساز ژاپنی عرضه می‌شود. البته تویوتا پرادو با وجود سن و سالی که پشت سر گذاشته، مخصوصا در بازارهایی نظیر استرالیا و همینطور کشورهای حوزه خلیج فارس، هنوز هم خودرویی محبوب به حساب می‌آید و حتی در برخی بازارها، لیست انتظار طولانی برای خرید آن شکل گرفته. این جایگاه تثبت‌شده Toyota Prado در بازار خودروهای شاسی‌بلند و آفرود با نسل جدید که قرار است تا پایان سال جاری میلادی، رونمایی شود، دست‌نیافتنی تر از این نیز خواهد شد.

نسل جدید تویوتا پرادو ۲۰۲۴

تویوتا هنوز اطلاعاتی از نسل آتی پرادو ارائه نکرده اما به تازگی تصویرسازی‌های توسط DigimodsDesign منتشر شده که برداشتی نزدیک از چهره احتمالی این SUV ژاپنی ارائه می‌دهد. در این تصویرسازی‌ها، با همان اتاق آشنای پرادو طرف هستیم، اما با الگو گرفتن از عناصر بصری تویوتا های جدیدی نظیر سکویا و تاندرا، یک ژست مدرن اما در عین حال، تنومند و پرتوان برای پرادو ۲۰۲۴ طراحی شده و خروجی کار، آنقدر جذاب هست که دوست داشته باشیم طراحان تویوتا نیز چنین رویه‌ای را در بازطراحی پرادو پیش گرفته باشند.

نسل جدید تویوتا پرادو ۲۰۲۴

از آنجایی که تویوتا تا ۲۰۳۰ به خودروسازی با محصولات تماما الکتریکی تبدیل خواهد شد، انتظار می‌رود با نسل آتی پرادو، برقی-سازی این خودرو نیز با روی آوردن به پیشرانه های هایبرید آغاز شود. در لیست پیشرانه های احتمالی برای نسل آینده پرادو باید اولین پیشرانه هایبرید مبتنی بر موتور دیزلی تویوتا را نیز مد نظر قرار داد، پیشرانه‌ای که در هایلوکس نیز به‌کار خواهد رفت. یک گزینه احتمالی برای پیشرانه 2024 Toyota Prado نیز موتور ۲.۴ توربو است که هم در نمونه بنزینی و هم در نمونه هایبرید در نسل جدید خودروهای گروه تویوتا شامل Toyota Crown و Lexus RX به کار رفته.

انتهای پیام

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟