کوچکترین و ارزان‌ترین سئات شاسی‌بلند را بشناسید

آرونا یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت از تولیدات سئات اسپانیاست که برپایه ساختار و پلتفرمی مشترک با VW T-Cross و اشکودا کامیک طراحی و مهندسی شده.

جمعه - ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۱
خودرو اسپانیایی سئات آرونا ۲۰۲۳

آرونا کوچکترین، و به تبع آن، ارزان‌ترین خودرو شاسی‌بلندی است که امروز می‌توان از برند سئات خریداری کرد. این خودرو در رده کراس‌اوور های ساب‌کامپکت قرار می‌گیرد و برپایه همان ساختار و پلتفرمی طراحی و مهندسی شده که فولکس‌واگن تی-کراس و اشکودا کامیک نیز از آن بهره می‌برند. البته ساخته سئات، قبل از این همزاد های آلمانی و چک به بازار آمده و در مقایسه با این دو، از طراحی اسپرتی‌تر و جوان‌پسند تری نیز بهره می‌برد.

خودرو اسپانیایی سئات آرونا ۲۰۲۳

طول بدنه ۴.۱۳۸ میلیمتری و فاصله ۲.۵۶۶ میلیمتری بین دو محور، نشان از خودرویی دارند که ایده‌آل برای یک سبک زندگی مدرن شهری است و با این که نزدیک به پنج سال و نیم از اولین رونمایی رسمی آن در موتورشو فرانکفورت می‌گذرد، هنوز هم کمی از جذابیت بصری خود را حفظ کرده، مخصوصا در تیپ اسپرتی‌تر و بالارده FR که البته همین ویژگی‌ها به همراه بهره‌مندی از سطح کامل‌تر امکانات ایمنی و رفاهی، این تیپ را در بالاترین رده قیمتی سئات آرونا قرار می‌دهد.

خودرو اسپانیایی سئات آرونا ۲۰۲۳

پایین‌تر از این تیپ که قیمت ۲۳هزار و ۲۸۰ یورویی در بازار اسپانیا دارد، تیپ‌های ایکس‌پرینس XS با برچسب قیمت ۲۲.۳۳۰ یورو ، استایل XM با برچسب قیمت ۲۰.۳۰۰ یورو و ریفرنس XM با قیمت ۱۸.۶۵۰ یورو قرار می‌گیرند. در تیپ پایه یعنی رییفرنس XM، سئات آرونا از امکانات استانداردی نظیر ایربگ‌های جلو و جانبی جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، همیار آغاز حرکت در سربالایی، هشدار انحراف از مسیر، کروزکنترل با محدود کننده سرعت، تشخیص خواب‌آلودگی راننده، چراغ‌های LED جلو، آینه های جانبی برقی و تهویه دستی بهره می‌برد.

خودرو اسپانیایی سئات آرونا ۲۰۲۳

امکاناتی نظیر گرمکن آینه‌های جانبی، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، نورپردازی فضای داخلی به همراه نورپردازی زیر پای راننده و سرنشین جلو و رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچ در تیپ Style XM به خودرو اضافه می‌شوند. تیپ استایل نیز در کنار موارد مذکور، دارای رینگ‌های ۱۷ اینچ آلومینیومی، تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل دو نقطه‌‎ای، سنسور نور و باران، تاشو برقی آینه‌های جانبی و سیستم ورود و استارت بدون کلید است.

اما همانطور که اشاره شد، مجهزترین تیپ سئات آرونا، FR می‌باشد که مواردی نظیر دوربین دنده عقب، مکانیزم تضعیف نور در آینه وسط داخلی، همیار پارک اتوماتیک، سنسور های پارک جلو و عقب و سیستم تشخیص و اجرای فرامین صوتی را در کنار موارد مذکور، بصورت استاندارد ارائه می‌دهد.

خودرو اسپانیایی سئات آرونا ۲۰۲۳

محرک سئات آرونا در مدل پایه یک موتور ۱.۰ لیتری مجهز به توربوشارژر است که با ۹۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، به یک گیربکس ۵ سرعته دستی متصل است. این موتور با ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور نیز برای آرونا قابل سفارش است البته با این تفاوت که گیربکس متصل به آن از نوع ۶ سرعته دستی و یا هفت سرعته اتومات دو کلاچ DSG می‌باشد. بد نیست بدانید سئات این موتور جمع و جور را بصورت دوگانه‌سوز (بنزین-CNG) نیز ارائه کرده که البته در آن، قدرت ۸۹ اسب‌بخار و گشتاور، ۱۶۰ نیوتن‌متر می‌باشد.

در کنار اینها، SEAT Arona با موتور ۱.۵ توربو ۱۴۸ اسب‌بخاری که توان تولید ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه دارد نیز قابل سفارش است. یک موتور ۱.۶ لیتری توربودیزل نیز برای آن ارائه شده که ۹۴ اسب‌بخار قدرت دارد و توان تولید ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟