جنسیس GV80 کوپه رقیب کره‌ای ب‌ام‌و X6 می‌شود؟

خودرو مفهومی GV80 کوپه، نمایش شخصیت دوگانه برند جنسیس است؛ خودرویی با تناسبات و طراحی باوقار که یک حس و حال اسپرتی و هیجان‌انگیز نیز دارد.

سه شنبه - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
خودرو مفهومی جنسیس GV80 کوپه

جنسیس، زیرمجموعه لوکس‌ساز هیوندای قرار است در موتورشو نیویورک امسال بصورت رسمی از یک کانسپت جدید رونمایی کند که پیش‌نمایش کراس‌اوور کوپه لوکسی با هدف رقابت با خودروهایی نظیر BMW X6 و مرسدس-بنز GLE کوپه می‌باشد. این خودرو نمایشی که امروز در خانه جنسیس واقع در شهر نیویورک در معرض دید عموم قرار گرفت، Genesis GV80 Coupe Concept نام‌گذاری شده.

خودرو مفهومی جنسیس GV80 کوپه

کانسپت GV80 کوپه در ظاهر، بسیار نزدیک به کراس‌اوور میدسایز لوکس GV80 است اما با این تفاوت که تناسبات کوپه-مانند داشته و این تناسبات را با جزئیات طراحی دینامیک‌تری که برگرفته از خودرو مفهومی جنسیس X اسپیدیوم است، ترکیب کرده. جنسیس می‌گوید این خودرو بیان تمایل بیشتر این خودروساز کره‌ای به خودروهای مهیج تر با توان عملکردی بیشتر بوده، پیش‌نمایشی از برنامه‌های آتی Genesis است.

خودرو مفهومی جنسیس GV80 کوپه

در مقایسه با خودرویی که در حال حاضر با نام GV80 به تولید می‌رسد، خودرو مفهومی GV80 کوپه در نمای جلو از چراغ‌های LED باریک‌تر که به تکنولوژی لنزهای چندگانه مجهز است، بهره می‌برد. در ضمن، فرم سپر، تهاجمی تر بوده، شاهد امتداد یافتن چراغ‌های باریک جلو به طرفین تا پشت گلگیرهای جلو هستیم. همچنین باید به ارتفاع سواری پایین‌تر آن اشاره کنیم که در ترکیب با شیب بیشتر سقف و شیشه عقب، تناسبات خودرو را اسپرتی‌تر می‌کند.

خودرو مفهومی جنسیس GV80 کوپه

برخلاف حس آشناپندارانه نمای جلو، جنسیس GV80 کوپه در نمای عقب یک طراحی متمایز از هرآنچه که پیش‌تر در تولیدات این سازنده خودروهای لوکس کره‌ای دیده‌ایم، ارائه می‌دهد. در این نما شاهد استفاده از طرح چراغ‌های یکپارچه هستیم، شبیه به آنچه که پیش‌تر در مفهومی ایکس اسپیدیوم دیده بودیم. بر روی لبه برآمده درب قسمت بار نیز بال کوچکی تعبیه شده متناسب با طراحی بال خوش‌فرم انتهای سقف است. البته به این هم باید اشاره کرد که این عناصر بصری اسپرتی که حس و حال متفاوتی به طراحی ظاهری جنسیس GV80 Coupe داده‌اند، به لطف رنگ بدنه نارنجی ماگما و ترکیب آن با رنگ سیاه براق جزئیات بدنه است که اینچنین به چشم می‌آیند.

خودرو مفهومی جنسیس GV80 کوپه

این خودرو در فضای داخلی نیز همچون طراحی ظاهری، تفاوت‌هایی با GV80 عادی دارد، مثل تغییر فرم غربیلک فرمان و استفاده از چرم سیاه ناپا و چرم جیر با خطوط دوخت نارنجی رنگ برای پوشش سطوح داخلی. در جای جای کابین نیز شاهد استفاده از تزئینات فیبرکربنی هستیم که حس و حال اسپرتی‌تری به این فضا داده اند. برای رسیدن به این حس و حال، استفاده از چهار صندلی مجزا با فرم گود رفته و اسپرت که پیکربندی چهار نفره به GV80 کوپه داده‌اند نیز بی‌تاثیر نبوده. این صندلی‌ها دارای پشتی فیبرکربنی به رنگ نارنجی و پوشش چرم با خطوط دوخت چهارخانه هستند. یک میل تعادل نیز برای ایجاد هیجان بصری بیشتر، پشت ردیف عقب صندلی‌ها به شکل X کار شده که البته در نمونه تولیدی، خبری از آن نخواهد بود.

2023 Genesis GV80 Coupe Concept

لوک دونکر وولکه، مدیر ارشد خلاقیت در گروه جنسیس با اشاره به اینکه شروع برند Genesis با سدان‌های لوکس بود که در ادامه به سدان لوکس کامپکت G70، سدان لوکس میدسایز G80 و سدان لوکس فول‌سایز G90 تکامل یافتند، تاکید کرد در هفت سال گذشته، مدل های بیشتری با محوریت سبک زندگی و لایف‌استایل به سبد تولیدات این برند اضافه شده مثل کراس‌اوور های GV80 و GV70. دونکر وولکه افزود: حال می‌خواهیم با خودروهای احساسی‌تری که جنبه های عملکردمحور و دینامیک جنسیس را ارتقاء می‌دهد، پا را فراتر بگذاریم.

2023 Genesis GV80 Coupe Concept

دونکر وولکه همچنین معتقد است خودرو مفهومی GV80 کوپه به خوبی می‌تواند شخصیت دوگانه برند جنسیس را به تصویر بکشد چراکه در عین بهره‌مندی از تناسبات و طراحی باوقار، یک حس و حال اسپرتی و آماده برای هیجان نیز دارد. نمونه تولیدی این خودرو احتمالا سال آینده روی خط تولید جنسیس خواهد رفت.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟