نوبرانه های ۱۴۰۲ بهمن موتور؛ فیدلیتی پرستیژ و XB1

بهمن موتور دو مدل جدید به خانواده فیدلیتی اضافه می‌کند؛ یکی پرستیژ که لوکس‌‎تر و قدرتمندتر از پرایم است و دیگری XB1 با یک پیشرانه هایبرید.

یکشنبه - ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲
خودروهای جدید بهمن موتور - فیدلیتی پرستیژ و XB1

بهمن‌موتور با تکرار رویه‌ای که اولین بار نوروز سال گذشته پیش گرفته بود، محصولات جدیدی که امسال قرار است به بازار عرضه کند را در بیلبورد های نوروز ۱۴۰۲ رونمایی کرد. بیلبوردهای نوروز ۱۴۰۲ این شرکت، خبر از عرضه دو محصول جدید در خانواده فیدلیتی می‌دهند که یکی از آنها، فیدلیتی پرستیژ بوده و دیگری، فیدلیتی XB1.

بیلبورد خودروهای جدید بهمن موتور - فیدلیتی پرستیژ و XB1

خودروی قرمز رنگ در این اسلایدها که با نام فیدلیتی پرستیژ روی بیلبوردهای بهمن‌موتور رفته، در اصل همان جتور X70 است که فیس‌لیفت فیدلیتی پرایم به حساب می‌آید. البته انتظار می‌رود در کنار طراحی متمایز و جسور تر نمای جلو و عقب که در تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، در مقایسه با تیپ فیدلیتی پرایم از سطح امکانات بالاتری نیز برخوردار باشد.

همچنین انتظار می‌رود برخلاف فیدلیتی پرایم که مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربو است، فیدلیتی پرستیژ با موتور ۱.۶ لیتری توربو که با ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد، روی خط تولید بهمن‌موتور برود.

فیدلیتی پرستیژ (Jetour X70)، خودرو جدید بهمن موتور

در طرف مقابل، خودرو خاکستری رنگ که در بازار چین، با نام جتور داشنگ/دشینگ شناخته می‎شود و در بازارهای صادراتی جتور با نام X1 عرضه شده، یک نسل بعد از فیدلیتی پرایم یا همان Jetour X70S است و این تغییر نسل را به خوبی می‌توان در طراحی ظاهری متمایز و مدرن‌تر این خودرو دید.

این خودرو در کشورهای حوزه خلیج فارس با موتور ۱.۶ لیتری توربو ۱۹۷ اسب‌بخاری عرضه شده اما به نظر می‌آید بهمن‌موتور در نظر دارد آن را با پیشرانه هایبرید در ایران عرضه کند. نام فیدلیتی XB1 نیز برای آن انتخاب شده تا نامگذاری هماهنگی داشته باشد با دیگنیتی XB1 که دیگر خودرو هایبرید جدید بهمن‌موتور برای سال ۱۴۰۲ می‌باشد.

خودرو چینی هایبرید بهمن موتور - فیدلیتی XB1 یا همان جتور X1

با این حساب، احتمالا پیشرانه متشکل از موتور ۱.۵ لیتری توربو و دو موتور برقی که روی هم رفته ۳۲۲ اسب‌بخار قدرت و گشتاوری معادل ۵۴۵ نیوتن‌متر دارد، برای فیدلیتی XB1 انتخاب شده. این پیشرانه متصل به گیربکس ۳ سرعته DHT است و متوسط مصرف سوختی برابر با ۱.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

این خودروها احتمالا اولین نمایش عمومی خود را اواخر اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در شهر آفتاب تجربه خواهند کرد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟