تویوتا C+Walk S، تویوتایی برای سالمندان!

تویوتا یک اسکوتر برقی با نام C+Walk S و پیکربندی سه‌چرخ معرفی کرده که ایده‌آل برای تردد بی‌دغدغه و راحت سالمندان در کوچه و خیابان می‌باشد.

شنبه - ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
2023 Toyota C+Walk، اسکوتر سه‌چرخ برقی تویوتا برای سالمندان

تازه‌ترین عضو خانواده اسکوتر های C+Walk تویوتا، اسکوتر سه‌چرخه ای است که C+Walk S نام دارد و هدف از عرضه‌اش، کمک به سهولت جابجایی سالمندان می‌باشد. تویوتا می‌گوید طبق تحقیقات این شرکت، افراد بالای ۷۵ سال معمولا پس از ۱۰۰ متر راه رفتن به مشکل برمی‌خورند و همین باعث شده ۱۰درصد کمتر از افرادی که ۶۵ سال سن دارند، بیرون بروند. همین باعث شده تا ایده طراحی اسکوتری را برای این دسته از سالمندان، عملیاتی کند که در عین کاربردی بودن، جذاب نیز باشد.

2023 Toyota C+Walk، اسکوتر سه‌چرخ برقی تویوتا برای سالمندان

تویوتا C+Walk S از یک طراحی به‌روز و جذاب بهره می‌برد و رنگ‌بندی متنوعی نیز برای آن در نظر گرفته شده. در کنار اینها، Toyota C+Wlak S دارای باتری سبک‌وزنی است که به راحتی شارژ می‌شود. فضای باری هم که برای آن در نظر گرفته شده، بسیار کاربردی است. مجموعه اینها باعث شده تا اسکوتر سه‌چرخه جدید تویوتا، وسیله ای باشد ایده‌آل برای افراد مسن جهت حضور بی‌دغدغه و راحت در کوچه و خیابان، یا حتی مراکز خرید و فضاهای عمومی نظیر پارک، سینما و … .

2023 Toyota C+Walk، اسکوتر سه‌چرخ برقی تویوتا برای سالمندان

طراحی Toyota C+Walk S بسیار نزدیک به چیزی است که پیش‌تر در اسکوتر ایستاده C+Walk T هم دیده بودیم، البته با این تفاوت که این بار، در قسمت عقب، چرخ‌های عقب کمی از هم، و همچنین از تک‌چرخ جلو، فاصله گرفته‌اند و کمی هم بزرگتر شده‌اند تا بهتر از پس وزن بیشتری که روی آنها وارد می‌شود، برآیند. سیاه، خاکستری روشن، خاکستری متالیک و مسی نیز رنگ‌هایی هستند که برای Toyota C+Walk S قابل سفارش می‌باشند.

2023 Toyota C+Walk، اسکوتر سه‌چرخ برقی تویوتا برای سالمندان

این اسکوتر سه‌چرخه با مکانیزمی شبیه به موتورسیکلت ها کنترل می‌شود، به این ترتیب که با چرخاندن اهرم گاز، سرعت می‌گیرد و با رها کردن اهرم، از سرعت خودرو کاسته می‌شود. چنانچه نیاز به ترمزگیری سریع‌تر باشد نیز کافی است کاربر اهرم ترمز را بفشارد. در کنار اینها، یک سیستم تشخیص موانع برای تویوتا C+Walk S در نظر گرفته شده که در صورت تشخیص مانع در مسیر اسکوتر، سرعت آن را بصورت اتوماتیک به ۲ کیلومتر در ساعت کاهش می‌دهد. این سیستم در سر پیچ‌ها، و یا در سراشیبی نیز با کاهش سرعت، به کمک سوار می‌آید.

2023 Toyota C+Walk، اسکوتر سه‌چرخ برقی تویوتا برای سالمندان

لازم به ذکر است زمانی که تمامی سیستم‌های همیار، غیرفعال باشند هم سرعت Toyota C+Walk S به تنها ۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد که تویوتا آن را نزدیک به سرعت راه رفتن عادی انسان بالغ می‌داند. این را هم بد نیست بدانید که هر بار شارژ کامل باتری، تنها برای ۱۲ کیلومتر رانندگی کفایت می‌کند. اما از آنجایی که باتری به واسطه وزن ۲.۵ کیلوگرمی، به راحتی قابل برداشتن و تعویض است، نباید مشکل چندانی برای کاربران مسن C+Walk S ایجاد کند. گفتنی است شارژ کامل باتری، دو ساعت و نیم زمان می‌برد.

2023 Toyota C+Walk S

شروع قیمت Toyota C+Walk S در ژاپن از ۴۹۸هزار یِن می‌باشد یعنی نزدیک به ۳.۸۲۵ دلار. قیمت نمونه مجهز به سیستم‌های همیار نیز به ۵۰۵ هزار یِن (۳.۸۷۷ دلار) می‌رسد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟