جزئیات عرضه اولین سری هیوندای الانترا وارداتی به مشتریان

هیوندای الانترا هایی که قرار است به سری اول خریداران تحویل داده شوند، دارای موتور ۱.۶ تنفس طبیعی و از نوع به اصطلاح لو آپشن می‌باشند.

پنجشنبه - ۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
مشخصات و ویژگی های هیوندای الانترا ۲۰۲۳ وارداتی به کشور

با وجود سر و صدای زیادی برای واردات خودروهای کیا توسط کوشا خودرو به پا شد، به نظر می‌رسد خودروهای هیوندای، زودتر از کیا به مشتریان عرضه خواهند شد. در اولین روزهای بهمن ماه ۱۴۰۱ بود که خبر ورود محموله ۱۲۰ دستگاهی هیوندای الانترا های وارداتی به کشور، رسانه‌ای شد و حال، به فاصله دو ماه، خبر از عرضه ۳۰۰ دستگاه از این خودروها در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به مشتریان می‌رسد؛ خودروهایی که حداقل در سری اول نمونه‌های قابل عرضه، نه از نظر پیشرانه و نه از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی، در سطح بالایی قرار نداشته و به اصطلاح نمونه های لو آپشن هیوندای الانترا می‌باشند.

مشخصات و ویژگی های هیوندای الانترا ۲۰۲۳ وارداتی به کشور

پیشرانه هیوندای الانترا وارداتی

سری اول هیوندای الانترا های وارداتی قرار است با موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی که از سری موتورهای Gamma MPi هیوتدای می‌باشد، عرضه شوند. این موتور ۱۲۸ اسب‌بخاری با توان تولید ۱۵۴ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل بوده، صدی ۷.۵ لیتر بنزین می‌سوزاند.

این انتخاب پیشرانه برای سدان کامپکت هیوندای در نمونه های وارداتی به کشورمان در حالی صورت گرفته که الانترا در بازارهای جهانی با پیشرانه های پرقدرت تری نیز عرضه می‌‎شود که عبارتند از ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی ۱۵۷ اسب‌بخاری با ۱۹۱ نیوتن‌متر گشتاور، ۱.۴ توربو ۱۳۸ اسب‌بخاری با ۲۱۱ نیوتن‌متر گشتاور، ۱.۶ توربو ۲۰۱ اسب‌بخاری با ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور و در نهایت، ۲.۰ لیتری توربو از نوع Tetha II T-GDi که با ۲۷۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، در صورت اتصال به گیربکس ۸ سرعته اتومات دو کلاچ، صفر تا صد ۵.۳ ثانیه به نسخه های N هیوندای الانترا می‌دهد.

مشخصات و ویژگی های هیوندای الانترا ۲۰۲۳ وارداتی به کشور

در مورد سری اول هیوندای الانترا های وارداتی به کشور اما، با توجه به تنس طبیعی بودن و سطح قدرت، نباید انتظار شتاب صفر تا صد بهتر از ۱۱.۳ ثانیه و توان دستیابی به حداکثر سرعتی بالاتر از ۱۹۵ کیلومتر در ساعت را داشته باشید. البته با توجه به کیفیت بنزین در کشورمان، می‌توان گفت این موتور انتخاب خوبی توسط واردکننده بوده است.

امکانات هیوندای الانترا

هیوندای تازه‌ترین نسل الانترا را با امکانات بسیار خوبی در بازارهای بین‌المللی عرضه کرده که از جمله آنها می‌توان به تهویه اتوماتیک، هفت ایربگ، هشدار انحراف از مسیر به همراه همیار حفظ خودرو در بین خطوط، صندلی های برقی جلو به همراه سیستم سرمایش و گرمایش و حافظه تنظیمات برای صندلی راننده، گرمکن صندلی های عقب، سیستم دید ۳۶۰ درجه به همراه دوربین دنده عقب با خطوط راهنمای پویا، آینه های برقی دارای گرمکن، پوشش چرم فضای داخلی، نمایشگر دیجیتال به جای نشانگرهای مرسوم پشت فرمان، سنسور نور و باران، کروزکنترل تطبیق‌پذیر و هشدار نقاط کور راننده اشاره کرد.

مشخصات و ویژگی های هیوندای الانترا ۲۰۲۳ وارداتی به کشور

اما در نمونه هایی که به عنوان اولین سری هیوندای الانترا های وارداتی به مشتریان تحویل داده خواهند شد، چراغ‌های جلو از نوع هالوژنی، اما بصورت اتوماتیک (دارای سنسور نور) و رینگ‌ها از نوع ۱۶ اینچ آلومینیومی بوده، تنها به امکاناتی نظیر سیستم تهویه دستی، پشت‌آمپر های آنالوگ به همراه کامپیوتر سفری ۴.۲ اینچ، مولتی‌مدیا با نمایشگر ۸ اینچ لمسی و رابط کاربری اندروید و iOS، سانروف، پوشش پارچه‌ای صندلی‌ها، دو ایربگ، دوربین دنده عقب، استارت دکمه‌ای و TPMS بسنده شده است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟