هونگچی H6؛ رقیب چینی سدان های لوکس آلمانی

یکی از جدیدترین محصولات هونگچی، لوکس‌ساز چینی که زمانی بحث عرضه محصولاتش در ایران نیز مطرح بود، یک اگزکتیو سدان جذاب و مجهز با نام H6 است.

یکشنبه - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
سدان لوکس چینی هونگچی H6

هونگچی که یکی از شناخته‎شده ترین و باسابقه‌ترین خودروسازان چینی است، اوایل زمستان امسال از خودرو لوکس جدیدی با نام H6 در موتورشو گوانژو رونمایی کرد که تناسبات و امکاناتی نزدیک به سدان‌های میدسایز لوکس آلمانی نظیر ب‌ام‌و سری ۵، مرسدس-بنز E-کلاس و آئودی A6 دارد اما از نظر قیمت، ماهیتی اقتصادی‌تر دارد.

سدان لوکس چینی هونگچی H6

در مقایسه با سدان بزرگتر H9 که برای اولین بار در بین تولیدات هونگچی، با ظاهری شبیه به یک رولزرویس طراحی شد، Hongqi H6 تناسبات و ظاهری اسپرتی‌تر دارد. یک موتور ۲.۰ لیتری توربو ۲۴۸ اسب‌بخاری با توان تولید ۳۸۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه نیز برای Hongqi H6 در نظر گرفته شده که متصل به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با اهرم‌های تعویض دستی دنده در پشت فرمان بوده، صفر تا صد ۶.۸ ثانیه به این خودرو ۱.۶۶۵ کیلوگرمی می‌دهد. البته آنچه که بیشتر از این توان عملکردی برای مشتریان H6 حایز اهمیت خواهد بود، سطح امکانات و کیفیت سواری این خودرو است.

سدان لوکس چینی هونگچی H6

هونگچی این محصول را با فناوری خودران سطح L2 عرضه می‌کند که در هماهنگی با سیستم‌هایی نظیر هشدار انحراف از مسیر و همیار حفظ خودرو در بین خطوط مسیر، تشخیص علایم جاده، ترمز اضطراری اتوماتیک و کروزکنترل تطبیق‌پذیر کار می‌کند. برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، یک نمایشگر بزرگ، شبیه به آنچه برای اولین بار در تسلا مدل S ارائه شد، در نظر گرفته شده. یک نمایشگر دیجیتال نیز پشت فرمان به جای نشانگرهای مرسوم تعبیه شده.

سدان لوکس چینی هونگچی H6

در کنار اینها، Hongqi H6 در مجهز ترین تیپ تجهیزاتی دارای ورود و استارت بدون کلید، آینه‌های برقی دارای گرمکن، صندلی‌های برقی دارای حافظه به همراه سیستم گرمایش و سرمایش، تهویه اتوماتیک با تنظیم دو نقطه ای و دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، مودلایتینگ قابل تنظیم در رنگ‌های متنوع، پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، پانل‌های دکوراتیو قابل سفارش بصورت چوب یا فیبرکربن، پوشش چرم و آلکانتارا، سانروف پانورامیک، دید ۳۶۰درجه به همراه دوربین دنده عقب و سیستم تشخیص و اجرای فرامین صوتی است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟