اولین خودرو برند ملی ترکیه با چه ویژگی‌ها و قیمتی عرضه می‌شود؟

اطلاعات فنی و جزئیات قیمت‌گذاری اولین محصول برند ملی خودروسازی ترکیه که قرار است طی هفته‌های آتی با نام TOGG T10X به بازار بیاید، منتشر شد.

پنجشنبه - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
TOGG T10X، اولین خودرو برند ملی خودروسازی ترکیه

توگ، برند ملی خودروسازی ترکیه اطلاعات رسمی از اولین محصول تولیدی خود را منتشر کرد. این محصول TOGG که یک SUV الکتریکی است، T10X نام دارد و آغاز عرضه آن در بازار ترکیه از اوایل سال آینده، با یک مدل تک‌موتور دیفرانسیل عقب خواهد بود. البته در ادامه و تا پاییز، مدل جفت‌موتور دو دیفرانسیل آن نیز در ترکیه عرضه خواهد شد. عرضه در بازار های صادراتی هم که ابتدا از کشورهای غرب اروپا آغاز خواهد شد، برای اواخر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

TOGG T10X، اولین خودرو برند ملی خودروسازی ترکیه

همانطور که اشاره شد، ابتدای عرضه با مدل تک‌موتور خواهد بود که در آن، یک موتور ۲۱۵ اسب‌بخاری تعبیه شده بر روی محور عقب، محرک TOGG T10X است. این مدل در دو تیپ V1 و V2 عرضه خواهد شد که هر دو از پکیج ۵۲ کیلووات‌ساعت باتری های لیتیم-یون تغذیه می‌کنند و می‌توانندتا ۳۱۴ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل، بپیمایند. برای تیپ V2 اما بصورت آپشنال، امکان سفارش با پکیج باتری‌های ۸۹ کیلووات‌ساعت نیز وجود دارد که در صورت سفارش آن، بُرد پیمایش با هر بار شارژ کامل به ۵۲۳ کیلومتر می‌رسد. گفتنی است با شارژر سریع ۱۶۰ کیلووات، امکان شارژ باتری‌ها از ۲۰ تا ۸۰ درصد در کمتر از ۳۰ دقیقه وجود دارد.

TOGG T10X، اولین خودرو برند ملی خودروسازی ترکیه

این پیشرانه، خود گواه ماهیت مدرن TOGG T10X است اما با ورود به کابین این SUV الکتریکی ساخت ترکیه، ماهیت مدرن آن را به عینه خواهید دید، فضایی که در آن، بیشتر از هر چیز، جانمایی یک نمایشگر بزرگ به قُطر ۲۹ اینچ در عرض داشبورد خودنمایی می‌کند. در کنار این نمایشگر که کُل داشبورد را گرفته، یک نمایشگر کوچکتر با قطر ۱۲ اینچ نیز به عنوان رابط کاربری سیستم اطلاعات و سرگرمی زیر دریچه های مرکزی سیستم تهویه، تعبیه شده. کار با این نمایشگر لمسی، به لطفی زیرآرنجی سکو-مانند تعبیه شده بر روی کنسول میانی که سلکتور حالت درایو را نیز در کنار خود دارد، بسیار راحت خواهد بود. کنار این زیر-آرنجی برآمده از کنسول میانی، پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند خودنمایی می‌کند.

TOGG T10X، اولین خودرو برند ملی خودروسازی ترکیه

برای فضای داخلی TOGG T10X یک دوربین در نظر گرفته شده که با فرامین صوتی، فعال و غرفعال می‌شود. با این دوربین، می‌توانید سلفی و فیلم بگیرید و آن را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید، بدون این که نیاز باشد دست‌های خود را از روی غربیلک فرمان بردارید. اینترنت 4G با وای‌فای هاتسپات ارتباط این مجموعه با پلتفرم های فضای مجازی را برقرار می‌کند. همچنین باید به اپ‌استور TOGG اشاره کنیم که گستره‌ای از اپلیکیشن های مختلف از جمله نویگیشن آنلاین این شرکت با نام Trumore Go با قابلیت نمایش کافی‌شاپ‌ها، فروشگاه‌ها و سایت های فروش اینترنتی به همراه کیف پول اینترنتی برای خرید از این فروشگاه‌ها را ارائه می‌دهد. همچنین اپلیکیشنی برای TOGG T10X در نظر گرفته شده که از طریق آن، می‌توان خانه را نیز از راه دور کنترل کرد. اینها امکاناتی هستند که در تیپ V1 محصول جدید توگ ارائه می‌شوند.

TOGG T10X، اولین خودرو برند ملی خودروسازی ترکیه

در تیپ V2 مواردی نظیر رینگ های ۱۹ اینچ با برش الماس، ریل های سقفی به رنگ خاکستری، پوشش چرم سیاه یا کرم رنگ، گرمکن و تنظیم برقی و حافظه تنظیمات صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب، بازشو برقی درب قسمت بار و کروزکنترل تطبیق پذیر نیز به لیست امکانات TOGG T10X اضافه می‌شوند.

در بخش ایمنی می‌توان به کسب ۵ ستاره ایمنی از یورو انکپ توسط TOGG T10X اشاره کرد. هفت ایربگ و سیستم‌های همیاری که قابلیت به‌روز رسانی آنی از طریق اینترنت را دارند، در کسب این استاندارد، نقش اصلی را داشته اند. لازم به ذکر است TOGG T10X دارای قابلیت رانندگی خودران سطح ۲ با سیستم هایی نظیر تشخیص علایم جاده و حفظ خودرو در بین خطوط بوده، قابلیت رانندگی اتوماتیک در ترافیک سنگین با سرعت های حداکثر ۱۵ کیلومتر در ساعت را دارد.

TOGG T10X، اولین خودرو برند ملی خودروسازی ترکیه

تحویل اولین سری تولیدی از TOGG T10X به مشتریان، از اوایل سال آینده آغاز می‎شود. قیمت این خودرو در مدل تک‌دیفرانسیل از ۹۵۳هزار لیر آغاز می‌شود یعنی در حدود ۴۸هزار یورو.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟