چینی ها بیشتر چه خودرویی می‌خرند؟

از ۱.۳۹میلیون خودرویی که فوریه ۲۰۲۳ در چین به فروش رسید، خبری از برندهای چری، دانگ‌فنگ، JAC یا هایما در بین ۱۰برند پرفروش این بازار، نیست.

شنبه - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
بی‌وای‌دی - پرفروش ترین خودروسازان بازار خودرو چین در فوریه ۲۰۲۳

لیست محبوب‌ترین برندهای خودرویی بازار چین نزد خریداران خودرو برای ماه فوریه ۲۰۲۳ منتشر شد. در لیست ۱۰ برند محبوب و پرفروش بازار چین، خبری از برندهایی نظیر چری، دانگ‌فنگ، جک، هایما و … که محصولاتشان در بازار خودرو کشورمان عرضه می‌شوند و قیمت‌های نجومی هم در بازار پیدا کرده‌اند، نیست. در این لیست که بر اساس میزان فروش در ماه دوم سال میلادی جدید (فوریه) ارائه شده، BYD با فروش ۱۷۷هزار خودرو در ماه، در صدر پرفروش‌ترین خودروسازان بازار چین ایستاده که نشان دهنده رشد ۹۸.۳درصدی نسبت به فوریه سال ۲۰۲۲ است.

فولکس‌واگن - پرفروش ترین خودروسازان بازار خودرو چین در فوریه ۲۰۲۳

پس از BYD، شرکت FAW-Volkswagen که تولید و عرضه کننده محصولات VW در چین است با فروش ۱۱۱هزار خودرو در جایگاه دوم قرار گرفته. جایگاه سوم نیز با فروش ۹۳ هزار خودرو به چانگان رسیده. دیگر خودروساز چینی حاضر در این لیست، جیلی است که با فروش ۹۱هزار خودرو در فوریه ۲۰۲۳ در رتبه چهارم پرفروش ترین خودروسازان بازار چین قرار گرفته است. رتبه پنجم هم به دیگر تولید و عرضه کننده محصولات فولکس‌واگن در بازار چین، یعنی SAIC-Volkswagen می‌رسد که در مدت مذکور، ۷۴هزار خودرو در چین به فروش رسانده.

چانگان - پرفروش ترین خودروسازان بازار خودرو چین در فوریه ۲۰۲۳

تویوتا یکی دیگر از برندهای محبوب بازار خودرو چین است. محصولات این خودروساز بزرگ ژاپنی توسط GAC-Toyota و FAW-Toyota در چین تولید و عرضه می‌شوند. در فوریه ۲۰۲۳، شرکت GAC-Toyota توانسته با فروش ۶۷هزار تویوتا (۲۶.۲درصد بیشتر از فوریه ۲۰۲۲)، رتبه ششم محبوب‌ترین خودروسازان بازار چین را به خود اختصاص دهد. تولید FAW-Toyota اما به ۵۰ هزار خودرو در مدت مذکور رسید که این شرکت را در جایگاه دهم پرفروش‌ترین خودروسازان بازار چین قرار می‌دهد.

تویوتا - پرفروش ترین خودروسازان بازار خودرو چین در فوریه ۲۰۲۳

دیگر اتحاد بزرگ چینی-ژاپنی صنعت خودرو چین، یعنی دانگ‌فنگ-نیسان نیز با فروش ۵۷هزار خودرو در فوریه ۲۰۲۳، در جایگاه هشتم پرفروش‌ترین خودروسازان بازار چین قرار گرفته است. البته فروش دانگ‌فنگ-نیسان به نسبت فوریه ۲۰۲۲ کاهش ۱۰.۸درصدی داشته. سایک-جی‌ام هم که تولید و عرضه کننده خودروهایی از برندهای بیوئیک، کادیلاک و شورولت در بازار چین می‌باشد، فوریه ۲۰۲۳ فروشی بالغ بر ۵۳هزار خودرو داشته که نشان از کاهش ۲۷.۴درصدی فروش مجموع این برندها در بازار چین در مقایسه با فوریه ۲۰۲۲ دارد.

ام‌جی - پرفروش ترین خودروسازان بازار خودرو چین در فوریه ۲۰۲۳

لازم به ذکر است در فوریه ۲۰۲۳ روی هم رفته ۱.۳۹میلیون خودرو در چین به فروش رفته که ۱۰.۴درصد بیشتر از مجموع فروش خودرو بازار چین در فوریه ۲۰۲۲ است. از این تعداد، ۶۵۶هزار دستگاه به خودروهای سدان، ۶۵۱هزار دستگاه به خودروهای SUV و ۸۲هزار دستگاه به خودروهای MPV اختصاص دارد. لازم به ذکر است تولید انواع خودرو در چین در ماه فوریه ۲۰۲۳ نیز ۱میلیون و ۶۶۴هزار خودرو اعلام شده که ۱۱.۲درصد رُشد را نشان می‌دهد.

بیوئیک - پرفروش ترین خودروسازان بازار خودرو چین در فوریه ۲۰۲۳

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟