سیتروئن C3-XR با داخلی‌سازی ۴۵درصدی توسط سایپا می‌آید

تیموری، مدیرعامل سایپا: سایپا-سیتروئن در قراردادی با شرکت دانگ‌فنگ چین، خودرو جدید C3-XR را با ساخت داخل ۴۵ درصد وارد و عرضه خواهد کرد.

چهارشنبه - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
خودرو سیتروئن C3-XR، محصول آتی سایپا برای بازار ایران

یکی از خودروهایی که پس از برجام، به پای ثابت رویدادهای نمایشگاهی صنعت خودرو کشور تبدیل شد، سیتروئن C3-XR بود؛ خودرویی که از اولین رونمایی رسمی برای بازار کشورمان در سال ۱۳۹۵، همواره از تصمیم سایپا-سیتروئن برای مونتاژ و عرضه آن در بازار گفته می‌شد. اما همچون C3، این سیتروئن اقتصادی‌تر نیز سرانجامی در بازار ایران نداشت و پروژه آن مدت‌ها مسکوت مانده بود تا اواخر تابستان امسال که در نمایشگاه تحول صنعت خودرو وزارت صمت، به عنوان یکی از اهداف تولیدی آتی گروه خودروسازی سایپا “دوباره” به نمایش عموم درآمد.

خودرو سیتروئن C3-XR، محصول آتی سایپا برای بازار ایران

حال طبق صحبت‌های اخیر تیموری، مدیرعامل سایپا، سیتروئن C3-XR یکی از هشت خودرو جدیدی است که سال آینده به سبد محصولات این گروه خودروسازی اضافه خواهد شد. تیموری در مراسم افتتاح خط تولید دو خودرو ساینا اس CVT و ساینا اس CNG و خط تولید سپر،‌ داشبورد و صندلی در شرکت سایپا-سیتروئن، در بخشی از صحبت‌های خود اشاره‌ای هم به آینده سیتروئن C3-XR در ایران داشت و گفت: سایپا-سیتروئن در قراردادی با شرکت دانگ‌فنگ چین، خودرو جدید C3-XR با ساخت داخل ۴۵ درصد را وارد و عرضه خواهد کرد که موفقیت بسیار خوبی است.

خودرو سیتروئن C3-XR، محصول آتی سایپا برای بازار ایران

این خودرو قرار است در قالب یک همکاری مشترک با گروه صنعتی ایران خودرو به تولید برسد به این ترتیب که در بخش قوای محرکه، پیشرانه تی‌یوفایو پلاس که یک موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی با ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌باشد، برای خودرو در نظر گرفته شده. گیربکس آن نیز از نوع شش سرعته اتوماتیک خواهد بود.

نمایشگر دیجیتال به جای نشانگرهای مرسوم پشت فرمان، مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی، ورود و استارت بدون کلید، ESP، ایربگ‌های جلو، جانبی جلو و پرده‌ای، دوربین دنده عقب، کنترل حرکت در سربالایی، تهویه اتوماتیک، صندلی‌های برقی جلو و پوشش چرم فضای داخلی نیز احتمالا بخشی از لیست امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو آتی سایپا-سیتروئن را تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟