تولد دوباره اِی‌سی کُبرا با قلب پرقدرت فورد

ای‌سی کارز رودستر مدرنی را با تناسبات کلاسیک Cobra های دهه ۱۹۶۰ خود طراحی و مهندسی کرده که موتور ۶۵۴ اسب‌بخاری V8 زیر کاپوت کشیده‌اش جا شده!

شنبه - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸
2023 AC Cars Cobra GT Roadster

کمپانی انگلیسی AC Cars قصد احیاء رودستر کلاسیکی را دارد که خیلی‌ها آن را بنام شلبی کبرا می‌شناسند. این رودستر جدید که قرار است اوایل سال آینده بصورت رسمی رونمایی شود، همان تناسبات نمادین AC Cobra دهه ۱۹۶۰ را دارد، از کاپوت کشیده و اتاق دو نفره قرار گرفته در نزدیکی محور عقب بگیرید تا گلگیرهای بادخورده و چهره‌ای شخصیت گرفته از جلوپنجره بیضی-شکل و چراغ‌های گرد جلو.

2023 AC Cars Cobra GT Roadster

زیر این ظاهر آشنا و الهام‎شده از کبرا های کلاسیک دهه ۱۹۶۰ که البته با عناصر بصری مدرن، ترکیب شده، یک موتور ۵.۰ لیتری V8 مجهز به سوپرچارجر فورد قرار گرفته که ۶۵۴ اسب‌بخار قدرت دارد و بیشینه گشتاوری معادل ۷۸۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این نیروگاه حجیم به یک گیربکس شش سرعته دستی و یا ۱۰ سرعته اتوماتیک قابل اتصال بوده، محرک محور عقب AC GT Roadster است.

2023 AC Cars Cobra GT Roadster

خروجی عظیم این پیشرانه قدرتمند را در کنار وزن ۱.۳۲۵ کیلوگرمی GT Roadster که قرار بدهید، تعجب نخواهید کرد که AC Cars صفر تا صد این رودستر جدید را ۳.۴ ثانیه اعلام کرده و مدعی است خودرو می‌تواند تا ۲۷۸ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. و برای تضمین ایمنی سرنشینان، ترمزهای بزرگ و قدرتمندی در دل رینگ‌های ۲۱ اینچی پوشش یاقته با تایرهای میشلن پایلوت سوپراسپرت این خودرو فاقد سقف تعبیه شده. همچنین باید به بهره‌مندی AC GT Roadster جدید از سیستم تعلیقی اشاره کنیم که با تنظیمات مخصوص ریس برای این رودستر جدید، مهندسی شده.

2023 AC Cars Cobra GT Roadster

اینها ویژگی‌های خودرویی است که قرار است با قیمت پایه‌ای نزدیک به ۲۸۵هزار پوند (نزدیک به ۳۴۳هزار دلار) در بریتانیا و سپس دیگر بازارهای هدف AC Cars عرضه شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟