هیوندای i10 در مدل ۲۰۲۴ چه تغییراتی کرده؟

هیوندای فیس‌لیفت هاچبک A-سگمنت i10 را با تغییراتی محدود در طراحی ظاهری و یک سری به‌روز رسانی در فضای داخلی برای بازارهای اروپایی معرفی کرد.

سه شنبه - ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
هیوندای i10 جدید

روز گذشته از معرفی بی‌سروصدای آوانته جدید در کره‌جنوبی توسط هیوندای گفتیم، آن هم با تغییرات چشمگیر ظاهری که احتمالا مشابهش در الانترا ۲۰۲۴ نیز اعمال خواهد شد. حال تصاویری انتشار یافته از فیس‌لیفت جدیدی که هیوندای برای هاچبک کوچک شهری i10 با تغییرات در ظاهر و یک سری بازنگری در تجهیزات آن اعمال شده که البته آنچنان چشمگیر هم نیست.

هیوندای i10 جدید

اگر بخواهیم از تغییرات ظاهری آغاز کنیم، برای مدل ۲۰۲۴ دو رنگ جدید به پالت پیش‌تر هفت‌تایی رنگ‌های قابل سفارش برای بدنه در مدل عادی i10 اضافه شده که یکی خاکستری لومن و دیگری آبی متاست. با اضافه شدن این دو رنگ به پالت رنگ‌های بدنه، و این که امکان سفارش خودرو با سقف و ستون‌های سیاه رنگ بصورت آپشنال نیز وجود دارد، تنوع خرید برای خریداران بیشتر می‌شود. از دیگر تغییرات ظاهری می‌توان به گرافیک جدید چراغ‌های جلو و عقب، و رینگ‌های جدید خودرو اشاره کرد که در i10 های معمولی از نوع ۱۵ اینچ آلومینیومی و در i10 N-Line از نوع ۱۶ اینچ آلومینیومی هستند.

هیوندای i10 جدید

در فضای داخلی، تغییرات اگرچه جزئی است، ااما خوشایند جلوه می‌کنند مثل نورپردازی آبی رنگی که برای فضای زیر پای سرنشینان جلو در نظر گرفته شده، یا پکیج تزئیناتی جدیدی که شامل پوشش پارچه‌ای با طرح تارتان دارای خطوط بنفش می‌شود. همین رنگ بنفش را در خطوط دوخت پوشش صندلی‌ها و همچنین پانل تزئینی دور دریچه‌های سیستم تهویه می‌توان دید. هیوندای i10 جدید بصورت استاندارد با LCD دیجیتال ۴.۲ اینچ به عنوان نشانگرهای پشت فرمان و درگاه‌های شارژ USB تایپ C در جلو و عقب عرضه می‌شود.

هیوندای i10 جدید

برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، یک نمایشگر ۸ اینچ با رابط کاربری وایرلس اندروید و iOS در نظر گرفته شده که امکان به‌روز رسانی بصورت آنی از طریق اینترنت را دارد. در بخش ایمنی نیز هیوندای هشدار احتمال تصادف از روبرو با قابلیت ترمزگیری اتوماتیک را بصورت استاندارد در i10 جدید عرضه می‌کند که دوچرخه‌سوار را نیز تشخیص می‌دهد. همچنین هشدار جاماندن کودک و یا وسایل همراه در صندلی عقب به لیست تجهیزات استاندارد این خودرو اضافه شده.

هیوندای i10 جدید

از آنجایی که صحبتی پیرامون تغییرات فنی در i10 جدید مطرح نشده، این هاچبک A-کلاس هیوندای کماکان با همان موتور ۱.۰ یا ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد. هیوندای اوایل سال آینده تولید مدل جدید این خودرو را در کارخانه تولیدی خود واقع در ایزمیت ترکیه آغاز می‌کند. اولین نمونه های تولیدی نیز از تابستان سال آینده در بازارهای هدف عرضه خواهند شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟