بزرگترین و لوکس‌ترین SUV چری با قیمت پایه ۲۵هزار دلار می‌آید

تازه‌‎ترین محصول چری یک SUV سه‌ردیف سرنشین با طول بدنه‌ای نزدیک به ۵ متر می‌باشد که بالاتر از تیگو۸، پرچم‌دار خودروهای این برند لقب می‌گیرد.

یکشنبه - ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۶
شاسی بلند جدید چری تیگو ۹

چری قرار است به زودی از خودرو جدیدی برای بازار چین رونمایی کند که در هیبت بزرگترین و لوکس‌ترین SUV این خودروساز چینی، ژست و تناسباتی شبیه به یک خرس بزرگ دارد! این خودرو جدید، طول بدنه ۴.۸۲۰ میلیمتری دارد و با فاصله ۲.۸۲۰ میلیمتری بین دو محور، فضای کافی برای سه ردیف صندلی ارائه می‌دهد. البته نمونه دو ردیف سرنشین این خودرو نیز در کنار نمونه هفت نفره آن عرضه خواهد شد.

شاسی بلند جدید چری تیگو ۹

چری تیگو ۹ به عنوان پرچمدار جدید خودروهای شاسی‌بلند چری، و خودرویی که بالاتر از سری تیگو ۸ قرار می‌گیرد، پیرو سبک طراحی جدیدی شکل گرفته که رگه‌هایی از آن، نظیر استفاده از جلوپنجره هشت-ضلعی بزرگ با شبکه آبشاری را پیش‌تر در تیگو۷ پلاس جدید بازار چین نیز دیده‌‎ایم. در ضمن، برخلاف تیگو های کوچکتر چری، در تیگو ۹ امکان عرضه با سقف و ستون‌های تماما سیاه نیز وجود دارد که باعث می‌شود خودرو، ژستی اسپرتی‌تر با وجود تناسبات پُف‌کرده و بزرگ، به خود بگیرد.

البته پیشرانه‌ای که برای تیگو ۹ در نظر گرفته شده، حداقل روی کاغذ بیانگر یک حس اسپرتی و سریع نیست چراکه از نوع ۲.۰ لیتری توربو ۲۶۱ اسب‌بخاری بوده، با ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور، به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک اتصال یافته. این پیکربندی محرک چهار چرخ، به ادعای چری، صدی ۷.۷ لیتر بنزین می‌سوزاند و می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت به SUV جدید چری بدهد.

شاسی بلند جدید چری تیگو ۹

آنچه که بیشتر می‌شود به چری تیگو ۹ نسبت داد، لوکس بودن است. در این محصول، بیشتر از گذشته روی طراحی و پرداخت محیطی راحت، با حس بالارده و مجهز تمرکز کرده و برای رسیدن به آن، از متریالی متفاوت از قبل که تنوع رنگ چشم‌نوازی نیز دارد، استفاده کرده. سطوح عمدتا پوشش یافته با چرم که خطوط دوخت جذابی نیز دارند، در ترکیب با تریم طرح چوب با بافت بالارده، تزئینات آلومینیومی و سطوح سیاه به اصطلاح پیانویی، محیطی را پدید آورده‌اند که می‌خواهد حس و حالی نزدیک به SUV های لوکس اروپایی را تداعی کند.

شاسی بلند جدید چری تیگو ۹

جالب‌تر این که دیگر خبری از دکمه‌های فیزیکی مرسوم بر روی کنسول میانی و داشبورد نیست و حتی کنترلگرهای چندمنظوره روی غربیلک فرمان نیز از سطوح حساس به لمس به جای دکمه‌های مرسوم شکل گرفته‌اند. این یکدست و عاری از دکمه شدن سطوح، تناسب خوبی با صفحه شیشه‌ای محدب و کشیده‌ای که بصورت ایستاده بر روی داشبورد قرار گرفته، ایجاد می‌کند. این صفحه از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچ تشکیل یافته که یکی LCD است و مخصوص نشانگرهای پشت فرمان، و دیگری از نوع لمسی، برای سیستم اطلاعات و سرگرمی. دیگر نکته جالب توجه در مورد طراحی فضای داخلی چری تیگو ۹، قرار گرفتن اهرم تعویض دنده در پشت فرمان است، یعنی همان جایی که معمولا اهرم برف پاک کن قرار می‌گیرد.

شاسی بلند جدید چری تیگو ۹

از آنجایی که فضای داخلی چری تیگو ۹، در بخش داشبورد، با نیم‌نگاهی به طراحی داخلی مرسدس-بنز GLS شکل گرفته، تعجبی ندارد اگر بخش هایی از آن، مخصوصا طرح دریچه‌های مستطیل-شکل سیستم تهویه را کپی شده از این SUV لوکس آلمانی بدانید. اما در کل می‌توان نمره قبولی به ساخت و پرداخت این محیط داد، مخصوصا با در نظر داشتن این که چری قرار است آن را با قیمت پایه ای در محدوده ۱۷۰ هزار یوان (نزدیک به ۲۵ هزار دلار) در چین عرضه کند. این خودرو اولین رونمایی رسمی خود را در موتورشو شانگهای ۲۰۲۳ تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟