پژو 508 جدید با رُخ و کابین مدرن‌تر آمد

به فاصله ۵ سال از آغاز عرضه نسل دوم ۵۰۸، پژو طراحی این سدان میدسایز کوپه-مانند خود را با تغییراتی خوشایند، مورد به‌‎روز رسانی قرار داده.

یکشنبه - ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۵
پژو ۵۰۸ سدان جدید، مدل ۲۰۲۴

سدان کوپه-مانند پژو ۵۰۸ را بدون اغراق می‌توان یکی از جذاب‌ترین خودروهایی دانست که در حال حاضر در خارج از قلمرو خودروهای لوکس و گران‌قیمت D-سگمنت، عرضه می‌شود. پژو برای مدل ۲۰۲۴ تغییراتی در طراحی ظاهری و فضای داخلی ۵۰۸ سدان اعمال کرده که این جذابیت را دو چندان می‌کند.

نقطه آغاز تغییرات در طراحی ظاهری پژو ۵۰۸ جدید، استفاده از یک طرح جلوپنجره یکپارچه با بدنه بوده که با یک شبکه پارامتریک جذاب در رُخ کار قرار گرفته و به‌گونه‌ای، این حس را تداعی می‌کند که جزئیات چهره، مثل یک بیگ‌بنگ، از انفجار حاصل از قرار گرفته نشان جدید پژو در قسمت جلو، شکل گرفته‌اند. همسو با این طراحی جدید جلوپنجره، طرح چراغ‌های جلو که از نوع ماتریکس LED هستند نیز مورد بازنگری قرار گرفته و حال، جای سه خط پنجه شیر به عنوان دیلایت در کناره‌های نمای جلو، جلب نظر می‌کند. طراحی زیر سپر جلو نیز به جای حس موزی و مرموز نمونه‌های پیش از فیس‌لیفت، حس خشم و آماده حمله بودن را تداعی می‌کند.

پژو ۵۰۸ سدان جدید، مدل ۲۰۲۴

در نمای عقب، شاید تغییرات در مقایسه با نمای جلو، بسیار محدود باشند، اما همین که نوشته PEUGEOT به جای نشان این برند در قاب متصل کننده چراغ‌ها به هم، کار شده، حس و حال این نما را مدرن‌تر می‌کند. در ضمن، گرافیک داخلی چراغ‌ها هم مورد بازنگری قرار گرفته. در کنار اینها، پژو رینگ‌های جدیدی با قُطر ۱۷ تا ۲۰ اینچ برای ۵۰۸ جدید در نظر گرفته که در بالاترین سطح تجهیزاتی یعنی Peugeot Sport Engineered (یا به اختصار، PSE) با تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4S پوشش می‌یابند. سه گزینه جدید شامل سفید اوکنیت، خاکستری تیتانیوم و آبی کسوف نیز به پالت رنگ‌های بدنه اضافه شده است. گفتنی است پژو مدل جدید ۵۰۸ را در سه تیپ تجهیزاتی Allure، جی‌تی و PSE عرضه می‌کند.

پژو ۵۰۸ سدان جدید، مدل ۲۰۲۴

با ورود به کابین ۵۰۸ جدید، آنچه که در نگاه اول جلب نظر خواهد کرد، حذف اهرم تعویض دنده بزرگ نمونه‌های پیش از فیس‎لیفت است که جای خود را به یک مکانیزم سوئیچ-مانند کوچک و مدرن داده. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز بزرگتر شده و حال، از نوع ۱۰ اینچ است. مکمل این نمایشگر لمسی، یک نمایشگر ۱۲ اینچ کاملا دیجیتال است که پشت غربیلک کوچک و خوش‌دست فرمان، جانمایی شده.

بر روی کنسول میانی پهن دکمه تنظیمات حالت رانندگی جلب نظر می‌کند که بسته به مدل انتخابی، می‌تواند شامل حالت‌های برقی، اقتصادی، هایبرید، نرمال، اسپرت و 4WD برای موتور و نرمال، اسپرت و راحت برای سیستم تعلیق باشد. در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز از گرمکن شیشه جلو و بازشو برقی درب صندوق بار گرفته تا سیستم دید در شب و کروزکنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت توقف کامل و آغاز حرکت اتوماتیک، پژو هرآنچه که از یک سدان پریمیوم انتظار می‌رود را در قالب ۵۰۸ جدید ارائه می‌دهد. در کنار اینها می‌توان به بهره‌مندی ۵۰۸ جدید از دوربین هایی با وضوح تصویر بالا برای پارک، سیستم تشخیص علایم جاده، هشدار انحراف از مسیر به همراه همیار حفظ خودرو در بین خطوط و سیستم صوتی پییشرفته فوکال با ۱۰ بلندگو و یک ساب‌ووفر نیز اشاره کرد.

پژو ۵۰۸ سدان جدید، مدل ۲۰۲۴

بسته به بازار هدف، پژو پیشرانه های متنوعی برای ۵۰۸ جدید در نظر گرفته. برای مثال، موتور پایه برای بازارهای اروپایی یک واحد ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربو است که ۱۳۰ اسب‌بخار قدرت دارد. برای خاورمیانه اما محرک این خودرو، یک موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری مجهز به توربوشارژر است که ۲۱۸ اسب‌بخار قدرت دارد. یک موتور ۱.۵ لیتری توربودیزل با ۱۳۰ اسب‌بخار قدرت نیز برای این سدان جدید پژو در نظر گرفته شده است.

در کنار این گزینه‌های مرسوم بنزینی و دیزل، پژو پیشرانه پلاگین-هایبرید متشکل از موتور بنزینی ۱۵۰ یا ۱۸۰ اسب‌بخاری و یک موتور برقی ۸۱ کیلووات را نیز برای ۵۰۸ جدید در نظر گرفته شده که محرک محور جلو بوده، بسته به مدل انتخابی، توان ترکیبی ۱۸۰ یا ۲۲۵ اسب‌بخار را ارائه می‌دهد. در Peugeot 508 PSE اما یک موتور بنزینی ۲۰۰ اسب‌بخاری محرک محور جلو با یک موتور برقی ۸۱ کیلووات تعبیه شده بر روی محور عقب ترکیب شده‌اند تا یک پیشرانه پلاگین-هایبرید AWD را تشکیل دهند که با مجموع قدرت ۳۶۰ اسب‌بخار، این سدان کوپه-مانند پژو را به خودرویی تندوتیز و پرتوان تبدیل می‌کند. این سه مدل PHEV از پکیج ۱۲.۴ کیلووات‌ساعت باتری‌های لیتیم-یون که امکان شارژ با شارژر سریع ۷.۴کیلووات را نیز دارد، تغذیه می‌کنند.

پژو ۵۰۸ سدان جدید، مدل ۲۰۲۴

آغاز عرضه مدل جدید پژو ۵۰۸ سدان به بازارهای هدف، برای تابستان سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

پژو ۵۰۸ سدان جدید، مدل ۲۰۲۴

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟