نیمچه-شاسی‌بلند شهری بائوجون را دیده‌اید؟

بائوجون خودرو برقی کوچکی را با نام Yep برای بازار چین طراحی و مهندسی کرده که با وجود ابعاد بسیار کوچک، تناسبات و ژست تنومند SUV ها را دارد.

جمعه - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
خودرو الکتریکی کوچک Baojun Yep

بازار خودروهای کوچک الکتریکی به واسطه تخفیف‌های مالیاتی و همچنین پاداش‌های خرید خودرو پاک، بسیار داغ شده و همین باعث شده اکثر خودروسازان بزرگ چینی به این بازار داغ، ورود کنند. بائوجون از جمله برندهایی است که زودتر از رقبا به فکر سهم‌خواهی از بازار خودروهای کوچک الکتریکی افتاد و خودروهای جالبی را نیز برای ورود به این بازار نو، توسعه داد. اما رقابت در این بازار، به قدری داغ شده که برای بقا در آن و سهم‌خواهی بیشتر، نیاز به نوآوری وجود دارد و این همان چیزی است که Baojun با تازه‌ترین محصول خود، Yep ارائه می‌کند.

خودرو الکتریکی کوچک Baojun Yep

این خودرو که قرار است با نام چینی YueYe عرضه شود، طول بدنه ۳.۳۸۱ میلیمتری دارد و بر روی دو محور به فاصله ۲.۱۱۰ میلیمتر سوار شده. این اعداد به خوبی بیانگر ابعاد کوچک و مینیاتوری Baojun Yep هستند اما به لطف طراحی متمایزی که برگرفته از SUV های آفرود و جعبه‌ای است، این کوچک بودن ابعاد بدنه اصلا به چشم نمی‌آید. در کنار انتخاب این فرم بدنه، طراحان بائوجون امکان سفارشی‌سازی بدنه با گزینه‌هایی نظیر طرح بدنه دو رنگ (سقف و ستون هایی به رنگ متفاوت از بدنه) را نیز فراهم آورده‌اند. عناصری نظیر ستون‌های مخفی جلو، کلیپرهای رنگی رینگ‌های جلو، ریل‌های باربند سقفی و باکس تعبیه شده بر روی درب قسمت بار نیز به هرچه جذاب‌تر شدن طراحی ظاهری خودرو برای خریداران هدف، یعنی جوانان، بسیار کمک می‌کند.

خودرو الکتریکی کوچک Baojun Yep

هنوز تصویر واضحی از فضای داخلی ارائه نشده اما طبق تصاویر جاسوسی منتشر شده، طراحی داخلی بسیار شبیه به چیزی است که در بائوجون کی‌وی هم دیده‌ایم که البته تعجبی هم ندارد چراکه این دو دارای ساختار و پلتفرمی مشترک می‌باشند. این یعنی Baojun Yep کابینی مناسب برای دو نفر سرنشین بزرگسال و دو نفر سرنشین خردسال داشته، مشخص بارز فضای داخلی‌اش، سبک مینیمال طراحی با نمایشگر باریک و کشیده دوتایی بر روی داشبورد تاقچه-مانند است.

خودرو الکتریکی کوچک Baojun Yep

برای پیشرانه این EV کوچک شهری ۱۰۰۶ کیلوگرمی، یک موتور برقی ۶۸ اسب‌بخاری در نظر گرفته شده که توان تولید ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد. در کنار این موتور که توان دستیابی به حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را به بائوجون یاپ می‌دهد، یک پیشرانه جفت‌موتور متشکل از دو موتور برقی محرک چهار چرخ نیز در ادامه عرضه برای این خودرو ارائه خواهد شد که البته فعلا اطلاعاتی از آن ارائه نشده. در مورد پیشرانه تک‌موتور پایه اما این را می‌دانیم که به لطف پشتیبانی باتری لیتیم-فسفات‌آهن، بُرد پیمایشی بالغ بر ۳۰۳ کیلومتر با هر بار شارژ کامل باتری‌ها به خودرو می‌دهد.

بائوجون قرار است در موتورشو شانگهای ۲۰۲۳ از Yep بصورت رسمی رونمایی کند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟