اولین فراری شاسی‌بلند، چند؟

طبق اطلاعات انتشار یافته، قیمت پایه ای برای اولین SUV فراری، یعنی پروسنگو در نظر گرفته شده که به پول ما، نزدیک به ۱۹ میلیارد تومان می‌شود!

پنجشنبه - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
SUV جدید فراری پروسنگو

فراری‌ها اصولا خودروهای گران‌قیمتی هستند و همین پیش‌فرض باعث شده بود از ابتدا بدانیم که اولین SUV فراری، یعنی خودرو جدید Ferrari Purosangue بر برچسب قیمت سنگینی عرضه خواهد شد. حال فراری بصورت رسمی اعلام کرده که پروسنگو قیمت پایه ۳۹۸هزار و ۳۵۰ دلاری خواهد داشت؛ عددی که شامل ۵هزار دلار هزینه حمل از درب کارخانه نیز می‌شود. یعنی با دلاری که این روزها در بازار آزاد ارز کشورمان، از ۴۷هزار تومان هم عبور کرده، حساب کنیم، شروع قیمت Purosangue از حدود ۱۹میلیارد تومان خواهد بود.

SUV جدید فراری پروسنگو

البته این تازه شروع قیمت اولین SUV فراری است و می‌دانیم مشتریان خاص این برند، به خودرو پایه اکتفا نمی‌کنند و خرید خود را با هر آنچه که بتوانند، و موجود باشد، سفارشی‌سازی می‌کنند. با این حساب، کمتر فراری پروسنگو تولیدی را خواهید دید که برچسب قیمت نهایی کمتر از ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار داشته باشد. و این، بهای داشتن خودرویی است که حتی در کنار رقبایی نظیر رولزرویس کولینان، لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا هم به خوبی می‌تواند جلب نظر کند.

SUV جدید فراری پروسنگو

محض یادآوری هم که شده باید بگوییم فراری دوست ندارد Purosangue را یک شاسی‌بلند یا SUV معرفی کند و در عوض، آن را برداشتی جدید از خودروهای اسپرت می‌داند که فرم بدنه‌ای بدیع با هدف ارتقاء کاربردپذیری و راحتی دارد. نام پوروسنگو هم که برای آن انتخاب شده (در ایتالیایی به معنی اصیل)، اشاره به این دارد که با وجود پیکربندی و اتاق متفاوت، فراری در ساختش، اصول خود را زیر پا نگذاشته. و این که محرک آن، یک موتور V12 تنفس طبیعی است، گواه همین ادعاست.

این موتور ۶.۵ لیتری با ۷۱۵ اسب‌بخار قدرت، توان تولید بیشینه گشتاوری به همین مقدار، البته در واحد نیوتن‌متر دارد. با اتکا به این نیروگاه تنفس طبیعی، فراری پوروسنگو در ۳.۳ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد و در نهایت نیز می‌تواند به بیشینه سرعتی معادل ۳۱۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

SUV جدید فراری پروسنگو

این نیروگاه به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دو کلاچ متصل بوده، با مکانیزم AWD شبیه به GTC4 Lusso، محرک چهار چرخ است. این مکانیزم تنها تا دنده چهارم و تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت کار می‌کند و بالاتر از آن، پیکربندی مجموعه محرکه به دیفرانسیل-عقب تغییر می‌یابد. در کنار این مکانیزم، فراری پوروسنگو از محور عقب فرمان‌پذیر بهره می‌برد و دارای Side Slip Control است که عملکرد کنترل هرزگردی، کنترل پایداری الکترونیک و ABS را با توجه به شرایط مسیر تنظیم می‌کند.

SUV جدید فراری پروسنگو

این فراری جدید همچنین از سیستم تعلیق جدیدی بهره می‌برد که در کنار هر یک از چهار چرخ، یک موتور برقی را برای اعمال نیرو به فنربندی و کنترل تکان های بدنه قرار داده است. این سیستم تعلیق می‌توان در سواری‌های تهاجمی و در سر پیچ‌ها، ارتفاع سواری را تا ۱۰ سانتیمتر کاهش دهد. اما مکانیزمی برای خودرو در نظر گرفته نشده که بتوان ارتفاع سواری را از ۱۸۳ میلیمتر استاندراد، افزایش داد. دلیل آن هم این است که فراری پوروسنگو برای سواری های خارج از جاده ساخته نشده. ترکیب رینگ‌های ۲۲ اینچ جلو و ۲۳ اینچ عقب که به ترتیب با تایرهایی به پهنای ۲۵۵ و ۳۱۵ پوشش یافته‌اند نیز تاکیدی است بر همین ماهیت جاده‌ای پوروسنگو.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟