۴۸۴ میلیارد تومان برای یک بوگاتی شیرون؟!

یک نمونه منحصربفرد از بوگاتی شیرون که پروفیلی نام دارد، در حراجی RM Sotheby به بهای باورنکردنی ۹میلیون و ۷۹۲هزار و ۵۰۰ یورو به فروش رسید!

جمعه - ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
بوگاتی شیرون پروفیلی، گران‌قیمت ترین خودرو دنیاست!

طی روزهای اخیر یک رکورد جدید در حراج خودروهای جدید به ثبت رسید؛ یک دستگاه بوگاتی شیرون که تنها نمونه تولیدی شیرون پروفیلی نیز می‌باشد، به قیمت باورنکردنی ۹میلیون و ۷۹۲هزار و ۵۰۰ یورو به فروش رسید تا گران‌قیمت ترین خودرو جدیدی لقب بگیرد که تا به امروز در یک حراجی به فروش رسیده. با یک حساب سرانگشتی برمبنای یورو این روزها ۴۹هزار و ۴۰۰میلیون تومانی در بازار آزاد ارز کشورمان، خودرو مذکور به بهای حدودا ۴۸۴میلیارد تومان به فروش رسیده! این در حالی است که پیش از حراجی، پیش‌بینی میشد حداکثر قیمتی در محدوده ۴.۲ تا ۵.۵ میلیون یورو برای آن پیشنهاد شود.

بوگاتی شیرون پروفیلی، گران‌قیمت ترین خودرو دنیاست!

بوگاتی شیرون پروفیلی به عنوان خودرویی که برپایه نمونه عملکرد-محور تر شیرون، یعنی Chiron Pur Sport توسعه یافته، از یک موتور W-16 دارای چهار توربوشارژر نیرو می‌گیرد که به گیربکسی با نسبت های کوتاه‌‌تر از شیرون‌های عادی متصل است و محدودیت دور موتور آن نیز به ۶.۹۰۰ دور در دقیقه افزایش یافته. یک سری تغییرات در سیستم تعلیق و مجموعه فرمان نیز در مقایسه با شیرون های عادی در پروفیلی اعمال شده. مجموعه این تغییرات فنی، بوگاتی شیرون پروفیلی را قادر می‌سازد تا ۰.۱ ثانیه سریع‌تر از شیرون های عادی، یعنی در ۲.۳ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. حداکثر سرعت آن اما بصورت الکترونیکی روی عدد ۳۸۰ کیلومتر در ساعت محدود شده که ۴۰کیلومتر در ساعت کمتر از شیرون های عادی است.

بوگاتی شیرون پروفیلی، گران‌قیمت ترین خودرو دنیاست!

این خودرو از نظر ظاهری نیز کمی متفاوت از شیرون های عادی است. برای مثال، طرح سپر جلو با هواکش‌های بزرگتر، مورد بازنگری قرار گرفته و خودرو بر روی رینگ‌های متفاوتی سوار شده. تغییرات در نمای عقب نیز به همین اندازه، مشهود است، مخصوصا با بال عقبی که نمونه‌اش را در شیرون های قبل از پروفیلی ندیده‌ایم. همین ماهیت متمایز را در پوشش منحصربفرد فضای داخلی هم می‌توان دید، فضایی که گفته می‌شود با ۲هزار و ۶۶۵ تکه مختلف چرمی تزئین شده.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟