تویوتا لندکروزر سری ۷۰ قصد مُردن ندارد؟!

شاسی‌بلند سخت‌جان تویوتا لندکروزر سری ۷۰ که سال آینده، ۴۰ ساله خواهد شد، حالا حالا ها قصد خداحافظی از خط تولید این خودروساز ژاپنی را ندارد.

پنجشنبه - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
تویوتا لندکروزر سری ۷۰

فولکس واگن بیتل خودرویی بود که از ۱۹۳۸ تا ۲۰۰۳ با کمترین تغییر به تولید رسید تا با ۶۵ سال تولید بی‌وقفه، رکورد دار دوام آوردن روی خط تولید یک خودروساز باشد. عمر لندکروزر سری ۷۰ هنوز به فولکس واگن بیتل نرسیده اما به نظر می‌آید قصد نزدیک شدن به رکورد بیتل را دارد. این SUV همه‌جا رو و سخت جان سال آینده ۴۰سالگی خود را جشن می‌گیرد و اینطور که از شنیده‌ها برمی‌آید، حالا حالا ها تولیدش ادامه خواهد داشت چراکه نایب رئیس فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا گفته برنامه‌ای برای خداحافظی با سری ۷۰ ندارند.

تویوتا لندکروزر سری ۷۰

حتی شنیده‌ها حاکی از این هستند که تویوتا می‌خواهد پیشرانه هایبرید روی این آفرودر قدیمی خود سوار کند؛ این برقی‌سازی یک خودرو ۴۰ ساله را تا به امروز در صنعت خودروسازی ندیده‌ایم. در حال حاضر، تویوتا لندکروزر سری ۷۰ از یک موتور ۴.۵ لیتری توربودیزل V۸ نیرو می‌گیرد اما گفته می‌شود یک پیشرانه ۴ سیلندر هایبرید جایگزین آن در استرالیا خواهد شد. نایب رئیس فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا معتقد است همانطور که مشتریان با یم موتور کوچکتر در لندکروزر ۳۰۰ به جای موتورهای V۸ کنار آمدند، با این تغییر در سری ۷۰ نیز کنار خواهند آمد.

تویوتا لندکروزر سری ۷۰

وی در ادامه تاکید کرد که هایبرید شدن، یک احتمال بالقوه برای این خودرو می‌باشد چراکه تویوتا سعی دارد در مسیر سبز بودن قدم بردارد. هنلی همچنین اشاره کرد که تویوتا سخت مشغول تولید این SUV آنتیک برای پاسخگویی به نیاز بازار بوده و حتی به دلیل تقاضای بسیار زیاد، فعلا فروش آن را متوقف کرده تا بتواند سفارش‌های فعلی را تکمیل و تحویل دهد. حتی گفته می‌شود برای مدل ۲۰۲۳، تویوتا افزایش قیمت ۱۶۰۰دلاری بر روی لندکروزر سری ۷۰ لحاظ خواهد کرد.

تویوتا لندکروزر سری ۷۰

با نگاهی به وبسایت تویوتا استرالیا می‌توان دریافت که لندکروزر سری ۷۰ در حال حاضر در اتاق های پیکاپ و SUV قابل عرضه بوده، موتور فوق‌الذکر قدرتی معادل ۲۰۲ اسب‌بخار با گشتاور ۴۳۰ نیوتن‌متر در اختیار آن قرار می‌دهد. این موتور که از یک اسنورکل تعبیه شده روی ستون جلو تنفس می‌کند، به گیربکس ۵ سرعته دستی متصل می‌باشد. مولتی‌مدیا با نمایشگر ۶.۱ اینچ لمسی، نویگیشن، دو ایربگ، تهویه مطبوع، ایموبیلایزر، کنترل پایداری الکترونیک و کنترل هرزگردی نیز از جمله امکانات این آفرودر سالخورده ژاپنی هستند.

Toyota Land Cruiser 70 Series

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟