هیوندای سال ۲۰۲۲ چه تعداد خودرو فروخت؟

هیوندای با دستیابی به فروش جهانی ۳میلیون و ۹۴۲هزار و ۹۲۵ دستگاه انواع خودرو در سال ۲۰۲۲، عملکرد خود نسبت به سال ۲۰۲۱ را بهبود بخشد.

چهارشنبه - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
هیوندای سال ۲۰۲۲ چه تعداد خودرو فروخت؟

هیوندای می‌گوید فروش سال ۲۰۲۲ خودرو های این برند در سطح جهانی با افزایش ۱.۳درصدی به نسبت ۲۰۲۱ به ۳میلیون و ۹۴۲هزار و ۹۲۵ دستگاه رسیده. دستیابی به این مهم، به لطف رُشد چشمگیر فروش خودرو در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ محقق شد به شکلی که هیوندای توانست در این مدت ۱.۰۴ میلیون خودرو به فروش برساند، یعنی ۸.۱درصد بیشتر از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ میلادی. و این را مد نظر داشته باشید که آمار ارائه شده، تنها مربوط به برند هیوندای می‌باشد و شامل خودرو های KIA و جنسیس که زیرمجموعه های هیوندای موتور می‌باشند، نیست.

برای سال ۲۰۲۳، هیوندای هدف‌گذاری ها را بالاتر نیز برده و می‌خواهد به فروش بیش از ۴میلیون و ۳۲۰هزار دستگاه خودرو در سال دست یابد. و برای دستیابی به این هدف‌گذاری جاه‌طلبانه، Hyundai تصمیم به سرمایه‌گذاری ۸.۵میلیارد دلاری دارد که از این مبلغ، ۴.۵میلیارد دلار صرف مخارج سرمایه‌ای، ۳.۴میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه و ۵۶۷میلیون دلار صرف سرمایه‌گذاری های استراتژیک خواهد شد.

The All New 2023 Hyundai Kona

با این تفاسیر، بد نیست نگاهی هم داشته باشیم به خودروهای جدیدی که قرار است در ۲۰۲۳ به سبد تولیدات هیوندای اضافه شوند. این خودروهای جدید شامل نسل دوم کونا، سانتافه جدید و نسخه N ایونیک ۵ می‌شوند. برای ۲۰۲۳، هیوندای عرضه تدریجی ایونیک ۶ در دیگر بازارهای هدف خود را نیز در دستور کار قرار داده و همزمان، یک SUV دیگر به تولیدات برند جنسیس اضافه خواهد کرد. در کنار اینها باید به برنامه معرفی و عرضه فیس‌لیفت i20 N نیز اشاره کنیم که تغییرات ظاهری مشابه آن، در نمونه های عادی تر i20 نیز اعمال خواهند شد.

2023 Hyundai Ioniq 6

هیوندای فعلا در مورد ایونیک ۷ حرفی به میان نیاورده، برخلاف همزاد کیا-نشانش، یعنی KIA EV9 که قرار است سال جاری میلادی معرفی شود. ایونیک ۷ یک SUV سه‌ردیف سرنشین است که نوامبر سال گذشته در قالب خودرو مفهومی Seven Concept به نمایش عموم درآمد و انتظار می‌رود نمونه تولیدی اش سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود. هیوندای برای ۲۰۲۳ نیز چالش‌های بسیاری در زمینه تامین قطعات خواهد داشت و در کنار آن، کاهش‌ها و افزایش‌های نرخ سود بانکی نیز از عواملی عنوان شده که می‌تواند چرخه تولید در این خودروساز بزرگ کره‌ای را مختل کند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟