تغییرات در بالاترین سطح مدیریتی تویوتا؛ تویودا رفت، ساتو آمد!

با کناره‌گیری آکیو تویودا از مدیرعاملی تویوتا، کوجی ساتو که ریاست لکسوس و گاتزو ریسینگ را عهده‌دار است به عنوان مدیرعامل تویوتا انتخاب شد.

چهارشنبه - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۷
آکیو تویودا، مدیرعامل سابق تویوتا در کنار کوجی ساتو، مدیرعامل جدید این شرکت

تویوتا به تازگی تغییراتی در ساختار مدیریتی و هیات مدیره خود اعمال کرده که بزرگترین آنها، کناره‌گیری آکیو تویودا از از مدیریت عامل این خودروساز بزرگ ژاپنی است. البته تویودا کماکان ریاست هیات مدیره تویوتا را عهده‌دار خواهد بود. آکیو تویودا 13 سال است که عهده‌دار ریاست و مدیرعاملی Toyota را عهده‌دار است و حال، جای خود را به کوجی ساتو می‌دهد، شخصی که در حال حاضر مدیر ارشد برندینگ تویوتاست و ریاست لکسوس و همچنین ریاست بخش موتوراسپرت Gazoo Racing را عهده‌دار است.

تویودا در مورد این تغییر در بالاترین سطح مدیریتی در Toyota گفت: من ذاتا یک خودروساز هستم و معتقدم همین کمک کرده با موفقیت تویوتا را دگرگون کنم اما در عین حال، من فقط خودروساز هستیم و محدودیت‌های خود را می‌بینم.

وی همچنین افزود تیم جدید تحت مدیریت ساتو، ماموریت تغییر رویکرد تویوتا به یک شرکت Mobility را عهده‌دار است. البته ذکر این نکته ضروری است که تغییرات مذکور بعد از جلسه سهام‌داران در اول آوریل ۲۰۲۳ عملیاتی خواهد شد.

تویوتا به‌تازگی اعلام کرده‌بود که امیدوار است سال ۲۰۲۳ به تولید ۱۰.۶ میلیون خودرو در سال دست یابد اما تامین‌کنندگان خبر می‌دهند که پیش‌بینی آنها، کاهش ۱۰درصدی تولید قطعه به نسبت حد ایده‌آل است. بد نیست بدانید تویوتا تصمیم دارد تا ۲۰۴۰ به برندی غیرآلاینده در اروپا تبدیل شود و این، شامل کاهش ۱۰۰درصدی آلایندگی CO2 تا ۲۰۳۵ می‌شود. برای تحقق این تصمیم نیز راهکارهای متعددی اتخاذ خواهد شد. برای مثال، کارخانه تولیدی دی‌ساید واقع در بریتانیا هم‌اکنون نیز در حال بازیافت ۹۰درصد از هدررفت خود بصورت انرژی سبز می‌باشد.

همچون بسیاری از خودروسازان بزرگ دیگر، Toyota در حالت گذار به خودرو های الکتریکی است اما نایب رئیس فروش اجرایی آمریکای شمالی این شرکت معتقد است اهداف ۲۰۳۰ تغییر به یک سازنده خودروهای الکتریکی به خاطر سطح نیاز خریداران به خودروهایی از این دست، کمی دور از دسترس هستند. حال که بحث تویوتا و آینده آن مطرح است، بد نیست بدانید هشتم فوریه ۲۰۲۳ قرار است شاهد رونمایی از یک کراس‌اوور سه‌ردیف سرنشین از این خودروساز ژاپنی با نام گرند هایلندر باشیم که تیزرهای تبلیغاتی تویوتا آن را نهایت یک خودرو برای سفرهای جاده‌ای می‌نامند! این خودرو جدید قرار است بین هایلندر و سکویا قرار بگیرد. بعد از آن نیز نمونه لوکس‌تر این خودرو با کُد TX تحت برند لکسوس به تولید خواهد رسید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟