آمار تولید خودروسازان خصوصی کشور در ۹ ماهه ۱۴۰۱

خودروسازان خصوصی کشور در ۹ماهه نخست سال ۱۴۰۱، تعداد ۹۸هزار و ۲۵۱ دستگاه خودروی سواری به تولید رسانده‌اند یعنی بیش از دو برابر مدت مشابه ۱۴۰۰.

دوشنبه - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
آمار تولید خودروسازان خصوصی کشور در ۹ ماهه ۱۴۰۱

بررسی آمار تولید انواع خودرو های سواری توسط خودروسازان حاضر در بخش خصوصی حاکی از این است که در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، تعداد ۹۸هزار و ۲۵۱ دستگاه خودروی سواری توسط این خودروسازان به تولید رسیده. ثبت این میزان تولید برای بیش از ۱۰ خودروسازی که در حال حاضر به تولید خودرو مشغول می‌باشند در حالی گزارش شده که سهم یکی از این خودروسازان از مجموع تولید ۹ ماهه نخست ۱۴۰۱، نزدیک به ۶۵هزار دستگاه بوده است.

طبق آمار، مدیران خودرو در این مدت توانسته ۶۴هزار و ۸۴۰ دستگاه از انواع خودروهای MVM و Fownix را به تولید برساند که نزدیک به سه برابر تولید مدت مشابه سال گذشته (۲۱هزار و ۹۵۰ دستگاه) این خودروساز کرمانی است. دیگر خودروساز کرمانی این لیست یعنی کرمان موتور نیز ۹ ماهه نسخت ۱۴۰۱ را با افزایش تولید به نسبت سال گذشته به پایان رساند و توانست در این مدت، ۱۶هزار ۶۳۹ خودرو به تولید برساند، عددی که در مقایسه با ۱۲هزار و ۱۸۰ دستگاه تولید ۹ ماهه نخست ۱۴۰۰ بیانگر رُشد خوبی است. جایگاه سوم تولید در بین خودروسازان خصوصی نیز برای این بازه زمانی به بهمن موتور می‌رسد که توانسته ۹هزار و ۷۴۶ خودروی سواری به تولید برساند.

در مقایسه با آمار تولید سه خودروساز برتر بخش خصوصی در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ شاید ۴هزار و ۷۵ دستگاه خودرویی که فردا موتورز در این مدت به تولید رسانده، چندان جلب نظر نکند اما بیشترین درصد رُشد تولید را در مقایسه با سه شرکت حاضر در صدر جدول به نسبت مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسانده. حضور آرین پارس موتور در این لیست نیز از دیگر نکات حایز اهمیت می‌باشد، خودروسازی که به فاصله کوتاهی از آغاز تولید خودروهای سواری توانسته عدد تولید ۱۳۱۹ دستگاه را تا پایان آذر ۱۴۰۱ به ثبت برساند.

دیگر خودروسازان خصوصی حاضر در لیست، همگی تولیدی کمتر از ۴۰۰ دستگاه در این مدت داشته اند که عدد دقیق برای هر یک از آنها را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

نام خودروسازآمار تولید ۹ ماهه ۱۴۰۱
مدیران خودرو۶۴۸۴۰
کرمان موتور۱۶۶۳۹
بهمن موتور۹۷۴۶
فردا موتورز۴۰۷۵
آرین پارس موتور۱۳۱۹
مکث موتور۳۸۰
نورا موتور۳۴۰
صنایع خودروسازی ایلیا۳۰۰
سروش دیزل مبنا۱۷۲
دیار خودرو۱۵۰
خودروسازان راین۱۴۰
خودروسازان بم۱۲۵
سایر خودروسازان خصوصی۲۵

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟