آینده جذاب تویوتا های تمام-الکتریکی را ببینید

تویوتا تا سال ۲۰۲۶ شش محصول تمام-الکتریکی و جدید را تحت برند Beyond Zero در اروپا عرضه خواهد کرد که bZ Compact SUV پیش‌نمایش یکی از آنهاست.

سه شنبه - ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کراس‌اوور کامپکت تمام-الکتریکی و مفهومی تویوتا بی‌زی

تویوتا آینده نزدیک خود را در خودروهای الکتریکی و پیشرفته‌ای می‌بیند که طراحی بسیار جذاب و بدیعی نیز دارند. یکی از این خودروهای الکتریکی آینده نزدیک تویوتا را می‌توانید در قالب مفهومی جدید bZ Compact SUV Concept ببینید؛ این خودرو مفهومی، پیش‌نمایش یکی از شش خودرو تمام-الکتریکی برند Beyond Zero یا همان bZ تویوتاست که تا ۲۰۲۶ در اروپا عرضه خواهند شد. طراحی و توسعه آن نیز در فرانسه صورت گرفته است.

تویوتا این کراس‌‎اوور تمام-الکتریکی را در ابعادی نزدیک به کراس‌اوور های کامپکت طراحی کرده، البته با یک ارتفاع کوتاه و استایل کوپه-مانند. ترکیب این استایل با خطوط و حجم‌های برآمده، و همچنین رینگ‌های ۲۱ اینچ که البته بعید است در مدل تولیدی ببینیم، bZ Compact SUV Concept را به خودرویی بسیار مهیج تبدیل کرده که دیگر نشانی از طراحی کسل‌کننده تویوتا های سال‌های گذشته ندارد. در واقع به خوبی می‌توان دید که تویوتا در طراحی نسل جدید و آتی محصولات خود، تاکید ویژه بر جذابیت و هیجان بصری دارد.

2022 Toyota bZ Compact SUV Concept

البته وارد کابین bZ Compact SUV Concept که می‌شوید، با محیطی روبرو هستید که بیشتر بر مدرنیته و تکنولوژی تاکید دارد تا هیجان بصری. در طراحی این محیط، تا جایی که امکان داشته طراحان تویوتا از فرم‌ها، خطوط و سطوح پیچیده فاصله گرفته‌اند و تاکید اصلی در فرم، بر سطوح خطی و یکدست است. خبری از دکمه‌های فیزیکی در این محیط نیست و در عوض، دو نمایشگر خمیده که یکی از آنها در مرکز داشبورد ایستاده و دیگری در امتداد خط دید راننده، پشت فرمان، عملگرهای اصلی را کنترل می‌کنند.

2022 Toyota bZ Compact SUV Concept

غربیلک فرمان نیز به جای فرم معمول گرد یا حتی D-شکل، فرم باریک و عجیبی دارد که حس مرموز بودن طراحی داخلی را بیشتر و بیشتر تقویت می‌کند. روی این غربیلک فرمان عجیب نیز به جای نشان تویوتا، نوشته TOYOTA bZ قرار گرفته، آن هم نه در مرکز. البته بیشتر از این نوشته، آنچه که در طراحی داخلی جلب نظر می‌کند، نمایشگر های خمیده است که نشان می‌دهد تویوتا به این نتیجه رسیده که صنعت خودرو آماده استفاده از فناوری نمایشگر های منعطف است.

تویوتا می‌گوید عرضه نمونه تولیدی bZ Compact SUV Concept در بازارهای هدف پس از ۲۰۲۴ اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟