پیکاپ کوچک شورولت مونتانا ۲۰۲۳ را دیده‌اید؟

شورولت مونتانا ۲۰۲۳ پاسخ جذابی است به تب این روزها داغ پیکاپ های کامپکت. البته این خودرو آمریکایی، ساخت برزیل بوده، در آمریکا عرضه نخواهد شد.

شنبه - ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
پیکاپ جمع‌وجور شورولت مونتانا ۲۰۲۳

برخلاف آمریکای شمالی که خریداران بیشتر به پیکاپ های بزرگ علاقمند هستند، در آمریکای مرکزی و بیشتر از آن، آمریکای جنوبی، پیکاپ‌های کامپکت با استقبال بسیار خوب و تقاضای بالایی مواجه هستند و همین، بزرگترین خودروسازان دنیا را به سهم‌خواهی از این بازار محبوب پیکاپ‌های کامپکت آمریکای مرکزی و جنوبی ترغیب کرده. پیش‌تر رنو با داستر اوروش، فیات با با تورو و RAM با پیکاپ ۱۲۰۰، تنور بازار پیکاپ‌های کامپکت در این نقاط از دنیا را داغ کرده‌اند، خودروهایی که با موفقیت خود، فورد و هیوندای را نیز به ترتیب به عرضه موریک و سانتاکروز در آمریکای شمالی واداشتند. با این بازار داغ، بی‌دلیل نیست که شورولت نسل جدید مونتانا را در هیبت خودرویی کاملا متفاوت از دو نسل قبل آن به مصاف خودروهای ذکر شده می‌فرستد.

خودرویی که شورولت در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱ مونتانا، یوتیلیتی و همچنین تورنادو در آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی عرضه کرد، چیزی فراتر از یک “سواری وانت شده” جلوه نمی‌کرد، آن هم از نوع تک‌کابین. اما در نسل سوم، شورولت هیبت یک پیکاپ دو کابین واقعی را به مونتانا داده تا در مقابل رقبای پرشمار، کم نیاورد. استفاده از پلتفرم و ساختار مشترک با شورولت ترکر که یک کراس‌اوور کوچک با تناسبات ارتفاع‌گرفته و تنومند می‌باشد نیز در رسیدن به این ژست متفاوت از قبل، بی‌تاثیر نبوده. هرچند همچون گذشته، این خودرو دارای شاسی یکپارچه با بدنه بوده، انتظار توان آفرود آنچنانی همچون پیکاپ‌های دو کابین مید و فول‌سایز از آن نمی‌رود. در ضمن، شورولت حتی بصورت آپشنال نیز مونتانا را با سیستم چهار چرخ محرک عرضه نخواهد کرد، برخلاف فیات تورو که بصورت آپشنال با سیستم AWD قابل عرضه است.

تنها پییشرانه‌ای که شورولت برای مونتانا در نظر گرفته، یک واحد ۱.۲ لیتری توربوشارژ ۳سیلندر است که با ۱۳۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور، به گیربکس ۶سرعته دستی و یا اتومات قابل اتصال است. این خودرو با طول بدنه ۴.۷۲متر، فضای باری با ظرفیت ۸۷۴ لیتر دارد و همین مقادیر، بیشتر آن را به رنو اوروش نزدیک می‌کند تا فیات تورو که هم طول بدنه بزرگتری دارد و هم ظرفیت بار بیشتر.

شورولت قرار است نسل جدید مونتانا را در برزیل تولید کند. شروع قیمت آن نیز در این کشور از ۱۳۴هزار و ۴۹۰ ریل می‌باشد که تقریبا برابر است با ۲۵هزار و ۸۰۰ دلار. عرضه اولین سری تولیدی Chevrolet Montana به مشتریان برای اواخر امسال برنامه‌ریزی شده است، آنهم با با گستره‌ای از امکانات ایمنی و رفاهی نظیر شش ایربگ، چراغ‌های تمام-LED، تهویه اتوماتیک، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، وای‌فای هاتسپات، OnStar و امکاناتی از این دست.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟