پیکاپ بهمن موتور G9 در نمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی شد

پیکاپ بهمن موتور G9 یک خودرو جدید است که با رونمایی در نمایشگاه خودرو اصفهان، در کانون توجهات بازدیدکنندگان از غرفه شلوغ گروه بهمن قرار گرفته.

جمعه - ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
پیکاپ جدید بهمن موتور G9 در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان

اواسط اردیبهشت ماه بود که اخباری منتشر شد مبنی بر تصمیم گروه بهمن برای عرضه یک پیکاپ چینی بزرگ از تولیدات ZX Auto؛ خودرویی که بهمن موتور با آن، بالاترین سطح بازار پیکاپ های کشورمان که فعلا دست خودروهایی نظیر آمیکو آسنا، KMC T8  و اخیرا مکث موتور کلوت است را هدف گرفته. در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان، این پیکاپ جدید بهمن موتور، با نام G9، اولین نمایش عمومی خود را تجربه کرد تا به کانون توجهات در غرفه بسیار شلوغ و پربازدید گروه بهمن در این رویداد نمایشگاهی صنعت خودرو کشورمان تبدیل شود.

پیکاپ جدید بهمن موتور G9 که در بازار چین، با نام ZX Weishi 1949 شناخته می‌شود، یکی از جدیدترین محصولات ZX Auto بوده، نزدیک به یک سال از آغاز عرضه آن در چین می‌گذرد. اما اگر تناسبات و ژست کلی آن برایتان آشناست، باید بگوییم این خودرو در اصل فیس‌لیفت خودرویی است که سال ۲۰۱۶ با نام ZX Terralord در چین عرضه شد. آن موقع که ترالورد توسط ZX Auto عرضه شد، یک نکته بسیار در ظاهر آن جلب نظر می‌کرد و آن هم الگوبرداری از تناسبات کلی و هیکل نیسان تیتان، البته با استفاده از عناصر طراحی چهره RAM 1500 بود. همین باعث شده بود با خودرویی پرهیبت که در حالت سکون هم بسیار قدرتمند جلوه می‌کرد، طرف باشیم.

در ZX Weishi 1949، همان تناسبات و فرم کلی بدنه حفظ شده، اما طراحی جسورانه‌تر چهره و برخی جزئیات بدنه، به نظر با الگو قرار دادن فورد F-150 رپتور انجام شده که مخصوصا در ترکیب با جزئیات سیاه از جنس پلاستیک، ظاهر آفرودی تری به پیکاپ جدید بهمن موتور G9 می‌دهد.

برعکس طراحی ظاهری که وسوسه آفرود سواری و تُند راندن را القا می‌کند، کابین پیکاپ جدید بهمن موتور G9 با کیفیت بالای ادوات و یک طراحی شیک، نویدبخش یک تجربه راحت از سواری با این پیکاپ دو کابین بزرگ می‌باشد. در این فضا که همچون طراحی ظاهری، با تاکید بر فرم های عریض و حجیم فرم گرفته، شاهد استفاده از پوشش چرم در بخش های مختلف هستیم از جمله صندلی‌ها، رودری ها و داشبورد هستیم. سطوح پلاستیکی داشبورد و رودری ها هم حتی با وجود این که خُشک هستند، به واسطه یک‌دست و خسته‌کننده نبودن، حس بدی نمی‌دهند، مخصوصا در قسمت فوقانی رودری ها که با یک الگوی پارامتریک جذاب به ستون های جلو می‌رسد. در کنار اینها، باید به استفاده از جزئیات طرح فلز در قاب‌بندی ها و دکمه‌ها، و تریم طرح چوب و همینطور طرح پیانو اشاره کنیم که حس بالارده‌تری به کابین می‌دهند.

این حس، با نیم نگاهی به لیست امکانات، بیشتر نیز تقویت می‌شود چراکه به عنوان یکی از مجهزترین پیکاپ های بازار ایران، محصول جدید بهمن موتور G9 قرار است با گستره کاملی از امکانات ایمنی و رفاهی عرضه شود. برای مثال، این خودرو در بخش ایمنی فعال با چهار ایربگ، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، ABS+EBD، کنترل هرزگردی، ESP، ترمز پارک برقی، همیار حفظ خودرو در بین خطوط مسیر و هشدار احتمال تصادف از روبرو عرضه خواهد شد. ورود و استارت بدون کلید، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۱۰ اینچ، نمایشگر دیجیتال ۱۲ اینچ به عنوان نشانگرهای پشت فرمان، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، دید ۳۶۰ درجه از اطراف به همراه دوربین دنده عقب و قابلیت انتخاب حالت رانندگی از سه گزینه عادی، کم‌مصرف و اسپرت نیز از جمله امکاناتی هستند که ماهیتی مدرن به این پیکاپ دو کابین بزرگ می‌دهند. از دیگر امکانات رفاهی پیکاپ بهمن موتور G9 نیز باید به تنظیم برقی صندلی راننده در شش و صندلی سرنشین کناری جلو در چهار جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های برقی دارای گرمکن و تهویه اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب اشاره کنیم.

با تمام این ویژگی‌های مثبت اما یک چیز شاید در نگاه اول، چندان جذاب به نظر نیاید و آن هم استفاده از یک موتور 2.0 لیتری بنزینی در پیشرانه است. اما این موتور ۴ سیلندر از نوع GDI بوده، با ۱۹۵ اسب‌بخار قدرت، توان تولید بیشینه گشتاوری معادل ۳۶۵ نیوتن‌متر را دارد؛ مقادیری که هم در روزمره و هم در کاربری ‌های نیمه سنگین می‌تواند تجربه بی‌زحمتی از رانندگی را با پیکاپ جدید بهمن موتور G9 به ارمغان بیاورد. گیربکس متصل به این پیشرانه، از نوع ۸ سرعته اتوماتیک است که ساخت ZF بوده، قوای محرکه از طریق آن به چهار چرخ منتقل می‌شود. امکان تنظیم گیربکس بصورت سبک و سنگین نیز در این خودرو وجود دارد که رانندگی آفرود با آن را سهولت می‌بخشد. البته به لطف سیستم تعلیق جفت‌جناقی در جلو و چنداتصالی در عقب، می‌توان حتی در آفرود نیز تجربه راحتی از سواری با این پیکاپ بزرگ دو کابین داشت.

هنوز اطلاعات دقیقی از زمان عرضه پیکاپ جدید بهمن موتور G9 به بازار ارائه نشده اما به گفته پارسا نوری، معاونت مهندسی این شرکت، احتمالا سه ماهه اول ۱۴۰۲ شاهد آغاز عرضه این خودرو به بازار خواهیم بود. همانطور که اشاره شد، این خودرو در برخی بازارها، با نام G9 عرضه شده و با نام های ترالورد و گرند لایون نیز شناخته می‌‎شود. اما احتمال می‌رود بهمن موتور به سبک نام‌گذاری های اخیر خود، نامی متفاوت برای آن انتخاب کرده باشد. قیمت‌گذاری آن نیز بطور مشخص پیرو بازار خواهد بود، البته به سبک قیمت‌گذاری های بهمن.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟