ابرخودرو ساخت افغانستان را دیده‌اید؟

مسئول اداره آموزش فنی و حرفه‌ای افغانستان می‌گوید تا دو هفته دیگر از یک خودروی ساخت افغانستان که به ابتکار این اداره طراحی شده، رونمایی می‌شود.

شنبه - ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۸
خودرو اسپرت ساخت افغانستان

مولوی غلام حیدر شهامت، مسئول اداره آموزش فنی و حرفه‌ای افغانستان، روز چهارشنبه ۲۵ آبان در توییتر خود نوشت: آخرین لحظات ساخت خودرو ۲۰۲۲ ساخت تماماً داخلی افغانستان در ورکشاپ‌ فنی مرکز نوآوری آموزش فنی و حرفه‌ای تا ۲ هفته بعد این‌ خودرو به شکل که در تصاویر دیزاین می‌بینید تکمیل خواهد شد.

وی افزود: رنگ کاری و نصب چراغ‌های این خودرو تا حدود دو هفته دیگر مطابق آنچه در شبکه‌های اجتماعی دیده شده، آماده خواهد شد و تولید نهایی آن دو هفته بعد با شما به اشتراک می‌گذاریم.

گفتنی است که تمام طراحی و تولید قطعات این خودرو به جز انجین در افغانستان صورت گرفته است. تیم ورکشاپ‌ فنی مرکز نوآوری آموزش فنی و حرفه‌ای 5 سال را صرف این پروژه کرده و خروجی آن، یک خودرو اسپرت موتور-وسط با شاسی لوله‌ای و تعلیق پوشراد به سبک خودروهای F1 می‌باشد که Mada 9 نام‌گذاری شده. در ساخت بدنه آن نیز از مواد کامپوزیت سبک‌وزن بهره گرفته شده. در ادامه می‌توانید تصاویر و ویدیو انتشار یافته از این خودرو را مشاهده فرمایید. هنوز اطلاعات فنی پیرامون این خودرو اسپرت ساخت افغانستان ارائه نشده.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟