اسقاط ساختگی خودروهای فرسوده در پایتخت؛ پول بده، گواهی بگیر!

عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران: تحویل گرفتن خودروهای فرسوده از صاحب و اسقاط آن تنها بصورت شکلی انجام می‌شود و عملا خودرویی اسقاط نمی‌شود.

جمعه - ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
اسقاط ساختگی خودروهای فرسوده در پایتخت؛ پول بده، گواهی بگیر!

علی اصغر قائمی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران می‌گوید اسقاط خودروهای فرسوده در تهران با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده و چرخه اسقاط خودروهای فرسوده دچار اشکال است. وی با این مقدمه، می‌گوید تحویل گرفتن خودروهای فرسوده از صاحب و اسقاط آن، تنها به صورت شکلی انجام می شود یعنی عملا خودرویی اسقاط نمی‌شود اما گواهی اسقاط صادر می شود.

به گزارش فارسی‌کار از باشگاه خبرنگاران جوان، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به این موضوع، تاکید کرد: در چرخه اسقاط خودروهای فرسوده باید بازنگری شود، زمانی باید به صاحب خودرو فرسوده گواهی اسقاط تحویل داد که حتما اسقاط انجام شده باشد نه اینکه برای صدور گواهی، هزینه‌ای پرداخت شود.

قائمی بیان کرد: این اقدامات موجب فساد می شود و ستاد بازسازی خودروهای فرسوده گزارشی ارائه نکرده است.

پیش‌تر سردار حسینی، جانشین رییس پلیس راهور فراجا در یک برنامه تلویزیونی گفته بود در کشور ۴۷ درصد خودروها معادل ۱۷ میلیون وسیله نقلیه، فرسوده هستند که از این تعداد، ۷ میلیون دستگاه در کلانشهرها در حال تردد هستند! وی با تاکید بر این که فلسفه اسقاط این است که خودروی فرسوده از سیکل خارج شود و خودروی جدید و استاندارد، هم از لحاظ فنی و هم لحاظ آلایندگی، وارد شود، گفته بود: با این لایحه جدید دولت و پولی شدن اسقاط باید فاتحه کیفیت، استاندارد و محیط زیست را خواند و اسقاط را عملا تعطیل شده تصور کرد.

به گفته این مقام مسئول، در سال ۱۴۰۰ بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه در کشور تولید شده است و تنها ۲۹ هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده است، در حالی که اگر با فرمول ضعیف اسقاط یک خودرو در ازای هر ۴ خودرو تولیدی، باید حداقل ۳۲۵ هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج می‌شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟