چهارصدمین بوگاتی شیرون به تولید رسید

چهارصدمین نمونه تولیدی بوگاتی شیرون به فاصله ۶سال از آغاز تولید در مالشیم فرانسه، تکمیل شد تا ۱۰۰دستگاه دیگر به پایان تولید آن باقی بماند.

جمعه - ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
چهارصدمین نمونه تولیدی بوگاتی شیرون

بوگاتی به آرامی، اما بصورت پیوسته در حال پیش بردن برنامه تولیدی خود برای ابرخودرو شیرون است. این ابرخودروساز فرانسوی به تازگی چهارصدمین نمونه از شیرون را نیز در یک پروسه تقریبا دو ماهه، تکمیل و آماده تحویل کرده تا تنها ۱۰۰ دستگاه دیگر تا پایان تولید آن باقی مانده باشد.

تیمی متشکل از ۲۰ استادکار بسیار خبره، نزدیک به هزار و ۸۰۰ قطعه را سرهم کرده‌اند تا چهارصدمین نمونه بوگاتی شیرون را بسازند. و از آنجایی که هیچ شیرونی نباید شبیه به دیگر شیرون تولیدی بوگاتی باشد، در این نمونه تولیدی هم شاهد جزئیات منحصربفردی هستیم مثل فیبرکربن عُریان بدنه که به رنگ سبز تیره است. برای ساخت همین بدنه فیبرکربنی، زمان بسیار زیادی صرف شده چراکه باف فیبرکربن در جای جای بدنه و اجزای مختلف، می‌بایست از یک مسیر درست تبعیت کند و این یعنی تک‌تک اجزا باید با رعایت مسیر و جهت بافت فیبرکربن به‌کار رفته در ساخت آن، طراحی شود.

بوگاتی می‌گوید رنگ اختصاصی انتخاب شده برای بدنه، هماهنگی بسیار خوبی با رینگ‌های منیزمی و سبک‌وزن این شیرون سوپراسپرت دارد. در فضای داخلی، برعکس بدنه که سبز رنگ اصلی و سیاه، رنگ مکمل است، رنگ غالب، سیاه است اما به زیبایی با جزئیاتی به رنگ سبز تیره ترکیب شده. و در بخش های مختلف آن، شاهد استفاده از عناصر فیبرکربنی سیاه و سبز هستیم که تناسب بسیار خوبی با پوشش چرم به همین رنگ‌ها دارند.

چهارصدمین نمونه تولیدی بوگاتی شیرون که همانطور که اشاره شد، از نوع سوپراسپرت این ابرخودرو است، از نظر پیشرانه تفاوتی با دیگر Chiron SuperSport های تولیدی Bugatti ندارد و این یعنی از موتور ۸.۰ لیتری W16 چوبله-توربو بوگاتی، ۱.۶۰۰ اسب‌بخار قدرت می‌گیرد. به لطف این نیروگاه پرقدرت متصل به گیربکس ۷سرعته اتومات دوکلاچ که به واسطه بهره‌مندی از توربوشارژر های بزرگتر و قابلیت دور گرفتن تا ۷.۱۰۰ دور در دقیقه، ۱۰۰ اسب‌بخار قدرتمندتر از شیرون عادی رونمایی شده در سال ۲۰۱۶ است، چهارصدمین Bugatti Chiron تنها ۱۲.۱ ثانیه از حالت سکون تا تندی ۳۰۰ کیلومتر در ساعت فاصله دارد و می‌تواند تا ۴۴۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟